نجف نژاد: پول پخش تلویزیونی حق فوتبال است

‘مقداد نجف نژاد’در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حق پخش تلویزیونی بیش از ۵۰درصد درآمد تمام باشگاه های حرفه ای جهان را به خود اختصاص داده است و درایران هم این درآمد حق طبیعی باشگاه های فوتبال است که باید صدا و سیما آن را پرداخت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر باشگاه های ما دولتی هستند و فعالیت های آنهاازنظر اقتصادی توجیه ندارد امااگر قرار باشد این باشگاهها به بخش خصوصی واگذار شوند،ابتدا باید تکلیف موضوعاتی مثل حق پخش تلویزیونی روشن شود تا به بنگاه های سودآور تبدیل شوند.

نجف نژادتصریح کرد:روند کنونی که صدا و سیما پولی برای حق پخش تلویزیونی پرداخت نمی کند، روال غلطی است و باید تغییر کند. باید این روند تغییر کند تا باشگاه ها در مسیر درستی حرکت کنند. دقیقا بررسی نکرده ایم که مبلغ پخش تلویزیونی بایدچه مقدار باشد اما مشخص است که صدا و سیما باید حق فوتبال را بدهد.

نماینده مردم بابلسر درمجلس شورای اسلامی گفت:درفراکسیون ورزش طرحی را با عنوان ‘نظام جامع باشگاه داری در ایران’ آماده کرده ایم که یکی از موارد آن حق پخش تلویزیونی است و در صورت اجرایی شدن می تواند بسیاری از مشکلات فوتبال ایران را حل کند.

وی افزود: این طرح مراحل نهایی بررسی را پشت سر می گذارد، جزئیات آن به زودی دراختیار خبرنگاران قرار می گیرد وتا دوهفته آینده برای قرارگرفتن دردستور کارمجلس به هیات رییسه ارائه می شود.در این طرح علاوه بر موضوع حق پخش تلویزیونی،سایرمواردی که درباره اداره باشگاه های ورزشی در کشور لازم است را پیش بینی کرده ایم.

رییس فراکسیون ورزش درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: این دو باشگاه باید هرچه سریعتر به بخش خصوصی واگذار شوند اما این کار باید با حساسیت پیگیری شود. ما نباید فقط برند استقلال و پرسپولیس را واگذار کنیم بلکه باید این دو باشگاه مواردی مثل ورزشگاه اختصاصی هم داشته باشند تا درآمدهایی مثل بلیت فروشی و تبلیغات دور زمین هم به خود آنها تعلق بگیرد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر باید اهلیت مالکان جدید نیز بررسی شود که در مجموع فکر می کنم این کار زمان بر باشد.

ورزشی**۲۰۲۴**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۲۷۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.