نخبگان هنری تراز فعالیت‌های هنری کشور را بالا ببرند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از جام جم آنلاین در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

نخبگان هنری تراز فعالیت‌های هنری کشور را بالا ببرند

جام جم آنلاین: رئیس سازمان صداوسیما در نخستین همایش نخبگان هنری که توسط بنیاد ملی نخبگان برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های برجسته هنر در هویت‌سازی و ماندگاری ارزش‌های متعالی یک جامعه گفت: هنر زبان‌ رسائی دارد که هیچ زبانی به رسائی آن نیست. هنر به معنای حقیقی کلمه خود یک رسانه است و بلکه نافذترین رسانه و در حقیقت هنر یک عطیه و موهبت الهی به بشر است.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از واحد تولید و اطلاع رسانی حوزه ریاست، در این مراسم عزت الله ضرغامی با استقبال از ورود بنیاد ملی نخبگان به عرصه هنر، گفت:‌ هنرمندان نخبه و نخبگان هنری باید همچون چراغی روشن مسیر راهبردی هنر را به سمت تعالی مشخص کرده و با عقلانیت هنرمندانه، تراز آفرینش‌های هنری کشور را چند سطح ارتقاء بخشند.

رئیس رسانه ملی با تشریح هنر متعهد در جامعه، تصریح کرد: هیچ اثر هنری در دنیا از تعهد فاعلی و یا فعلی خالی نیست و تأثیرگذاری بی‌نظیر آثار هنری، جامعه را به سمت خاصی از ارزش‌ها و یا ضد ارزش‌ها هدایت خواهد کرد.

ضرغامی با اشاره به وجود سوالات و ابهامات مختلف در حوزه فعالیت‌های هنری در کشور، اظهارداشت: از نخبگان هنری انتظار می‌رود تا با ورود عالمانه خود، راه‌های برون‌رفت از بن‌بست‌ها و تنگناهای موجود در این عرصه را به هنرمندان کشور به ویژه نسل جوان نشان دهند.

در این مراسم، خانم دکتر نسرین سلطان خواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در سخنانش گفت: نخبگان هنری نقش مهمی در ایجاد روحیه خود باوری و اعتماد به نفس در کشور دارند.
 
وی در گردهمایی هنرمندان، دانشجویان و استعدادهای برتر رشته های هنری کشور با بیان اینکه دغدغه های هنرمندان را باید شناسایی کنیم و به آن رسیدگی کنیم، افزود: توانمندی درونی، ارزشمندترین چیزی است که هنرمند متعهد به آن دست می یابد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: هنرمند متعهد با این سلاح و ابزار همه سختی ها و  راه های پر پیچ و خم را پشت سر می گذارد و رشد و تعالی خود، ملت و جامعه را تضمین می کند.

سلطانخواه با اشاره به اینکه سطح پرواز ملت را اراده و باور آن ملت تعیین می کند، اظهارداشت: داشتن توانمندی و باور درونی لازمه داشتن سقف پرواز لایتناهی و رسیدن به آرمان های یک ملت است و علم و هنر دو بال آن است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه هنر از جنس علم است، افزود: خداوند خمیر مایه هنر را در وجود انسان به عنوان موهبت الهی قرار می دهد.

وی اضافه کرد: استعدادهای برتر و نخبگان هنری تکلیف و مسئولیت دارند هنر متعالی را در روح یک ملت و نخبگان آن بدمند.

در این مراسم چند تن از هنرمندان و صاحبنظران در رشته های مختلف هنری نیز سخنرانی کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.