نخبگان کشور درباره توافق‌نامه ژنو گلایه دارند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: دکتر روحانی نکاتی را مطرح کرد که قابل نفی و چالش بوده چراکه توافق‌نامه ژنو از چند جهت قابل نقد است و نخبگان کشورمان درباره این موضوع از دولت و رئیس جمهور گلایه دارند.

“امیرحسین کریمی”در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در جمع روسای دانشگاها در دانشگاه شهید بهشتی گفت: دکتر روحانی نکاتی را مطرح کرد که قابل نفی و چالش بوده و توافق‌نامه ژنو از چند جهت قابل نقد است و نخبگان کشورمان درباره این موضوع از دولت و رئیس جمهور گلایه دارند.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف افزود: در گذشته نیز دولت منتقدان را افراط‌گرا و تندرو خوانده بود و رئیس جمهور در سخنرانی اخیرش نیز از لفظ جدید کم سواد درباره منتقدان استفاده کرد.
 
کریمی با اشاره به سخنان دکتر روحانی درباره عدم پیشرفت علوم انسانی گفت: رئیس جمهور عدم پیشرفت علوم انسانی را به دلیل خط قرمزهای تعریف شده در این زمینه می‌داند و  باور دارد که پیشرفت در علوم دیگر ناشی از نداشتن این خط قرمزها است.

کریمی با تأکید بر اینکه بر اساس مبانی اسلامی سعی بر تولید علم نکرده‌ایم، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و همچنین اساتید، مهم‌ترین عامل عدم پیشرفت ما در علوم انسانی خودباختگی مقابل نظریه اساتید غربی است و از رئیس جمهور که خود از اهالی علوم انسانی و حقو‌قدان است، انتظار نمی‌رود درباره مباحث علوم انسانی اظهار نظر نابجا کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به سخنان دکتر روحانی مبنی بر شبیه‌سازی تاریخی دوران پیامبر اکرم(ص) با امروز گفت: این شبیه سازی وجه درست علمی ندارد چرا که وضع کنونی ما اصلا شبیه به زمان پیامبر نیست و حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین روحانی که معتقد است هر کسی باید در حوزه تخصصی خودش اظهار نظر کند، ما نیز از وی می‌خواهیم که در حوزه تخصص خود یعنی حقوق اظهار نظر کرده و قضاوت درباره علوم انسانی را به دست اهالی تاریخ در حوزه علمیه بسپارد.
 
کریمی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه ریاست دانشگاها باید به افراد شایسته سپرده شود، خاطرنشان کرد: شایستگی افراد برای ریاست دانشگاه مرتبه علمی آن‌ها است اما اخیرأ برخی روسایی منصوب شدند که سوابق علمی و پژوهشی قابل توجهی ندارند.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.