نخستین اتوبوس هیبریدی به تهران می‌آید

خبرگزاری آریا- معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:بار عدم اجرای تعهدات متولی اصلی تأمین اتوبوس بر دوش مدیریت شهری است.
به دلیل عدم تخصیص اتوبوس طبق برنامه زمانی و بالا رفتن عمرمتوسط ناوگان اتوبوسرانی، عمر مفید کاری اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزایش داده شده، هر چند در مصوبه اسفند ماه سال گذشته هیأت محترم دولت عمر مفید اتوبوس‌های حمل و نقل شهری ۸ سال تعیین شده است.
معاون فنی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این مطلب گفت: ۳۰ درصد اتوبوس‌های فعال تهران از عمری بالای ۸ سال برخوردارند و باید از رده خارج شوند که طبق قانون وزارت کشور متولی تأمین اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است.
به گزارش  آریا به  نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمد بیگی افزود: بار عدم اجرای تعهدات از سوی متولی اصلی تأمین اتوبوس بر دوش مدیریت شهری افتاده که به رغم مشکلات اعتباری و محدودیت‌های مالی تمام همت خود را  به کار گرفته‌ تا مشکلی در روند خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی به مردم پیش نیاید.
وی با اعلام خبر ورود نخستین اتوبوس هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: علاوه بر ۸۰ دستگاه اتوبوس با آخرین فن‌آوری روز اروپا، به زودی ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۱۰ دستگاه اتوبوس هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه می‌شود.
بیگی ارائه خدمات تعمیر و نگهداری ناوگان اتوبوسرانی تهران به دلیل کیفیت پایین اتوبوس‌های ساخت داخل را بالا دانست و افزود: البته حجم انبوه پوشش سفرهای درون شهری با استفاده از اتوبوس و نیز عدم پآیبندی شرکت‌های خودروساز به تحقق            مسئولیت‌های خود در دوره خدمات پس از فروش نیز مزید بر علت شده است.
معاون فنی شرکت واحد اتوبوسرانی در پایان خاطرنشان کرد: هر چند سهم ناوگان اتوبوسرانی از آلودگی هوای تهران حدود یک درصد است اما علاوه بر نظارت مستمر بر اتوبوس‌های عمومی و خصوصی، در زمینه انجام معاینه فنی مقرر گردیده اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی نتوانند از جایگاه‌های سوخت‌گیری شرکت واحد استفاده کنند و به این دسته از اتوبوس‌ها سوخت تحویل نخواهد شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.