نخستین المپیاد فارسی در مدارس المهدی لبنان برگزار شد

پنجشنبه ۱۸ خرداد – ۱۲:۵۲:۵۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- با گذشت سه سال از آغاز آموزش زبان فارسی در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان در مدارس المهدی(عج) لبنان، نخستین المپیاد زبان فارسی میان نهصد دانش‌آموز سال هشتم (دوم راهنمائی) در سه مرحله برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ مرحله نخست در ۱۱/۵/۲۰۱۲ شامل آزمون کتبی و شفاهی همزمان در شعبه‌های سیزده‌گانه مدارس المهدی(عج) میان حدود نهصد دانش‌آموز دختر و پسر برگزار گردید. سئوال‌های کتبی از مطالب جلد دوم کتاب آموزش نوین فارسی در بخش‌های واژگان، دستور زبان، درک مطلب و جمله‌نویسی بود و آزمون شفاهی نیز توسط مدرسین زبان فارسی انجام گرفت و نهایتاً صد نفر برتر در این مرحله برگزیده شدند.
مرحله دوم در ۱۸/۵/۲۰۱۲ به‌صورت آزمون کتبی ۹۰ دقیقه‌ای میان یکصدنفر برتر مرحله نخست به‌طور متمرکز در رایزنی فرهنگی در بیروت برگزار شد. این مرحله با حضور و سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران پیرامون اهمیت و فواید یادگیری زبان فارسی برگزار شد.
مرحله سوم و پایانی روز جمعه ۱/۶/۲۰۱۲ (۱۲/۳/) به‌صورت آزمون شفاهی میان ۳۲ نفر برتر مرحله دوم برگزار شد و عبارت از مصاحبه‌‌ای ده دقیقه‌ای در زمینه‌های گفتگوی عمومی، پرسش‌هایی از محتوای کتاب، توصیف عکس و تلفظ بود.
بر اساس برنامه پیش‌بینی شده از سی نفر برتر المپیاد در سه سطح تقدیر بعمل خواهد آمد.
حرکت جدید در لبنان که برای آموزش زبان فارسی در دانش اموزان صورت گرفته است، آشنایی مستقیمِ آینده سازان لبنان با اندیشه های ناب انقلاب اسلامی و مبانی فکر شیعی را نوید می دهد زیرا بسیاری از آثار تولید شده در این زمینه به دست اندیشوران حوزوی و دانشگاهی به زبان فارسی تالیف شده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۷۱۲۵۲۵۳۲۴۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.