نخستین بانک اسلامی آلمان افتتاح می‌شود

بینا- بانک اسلامی «کویت ـ ترک» ترکیه قصد دارد، نخستین بانک اسلامی آلمان را در شهر فرانکفورت افتتاح کند.
به گزارش بینا از ایکنا، بانک «کویت ـ ترک» برای تأسیس نخستین بانک اسلامی در آلمان، باید ابتدا درخواست خود را به مقامات مالی این کشور ارائه کنند.
بر اساس این گزارش، مدیران این بانک مشترک ترکیه و کویت اعلام کرده‌اند که پیشنهاد تاسیس بانک اسلامی در شهر فرانکفورت آلمان با موافقت مقامات این کشور روبرو شده است، ولی درخواست رسمی خود را طی دو ماه آتی به مقامات مالی آلمان عرضه خواهند کرد.
با این‌حال، «ارگون آکینجی»، کارشناس مسائل مالی، در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «فاینانشال تایمز» اعلام کرد: حدود ۵ میلیون مسلمان در آلمان ساکن هستند که نیمی از آنان را شهروندان ترک‌تبار تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: تاکنون هیچ درخواستی از طرف مشتریان مسلمان ترک‌تبار برای استفاده از ابزارهای مالی مطابق با شریعت اسلامی در آلمان دیده نشده است و شهروندان مسلمان به روش سنتی بانکداری در این کشور عادت کرده‌اند؛ با این وجود، تاسیس بانک اسلامی محکی برای ما خواهد بود تا با درخواست‌های واقعی شهروندان به صورت عملی آشنا شویم.
روزنامه فاینانشال تایمز در ادامه تأکید می‌کند: با این‌که مباحث زیادی در زمینه بانکداری اسلامی در جهان مطرح است ولی این موضوع تا به امروز در آلمان مسکوت مانده و کمتر کسی به تبیین اصول این نوع از بانکداری پرداخته است.
این روزنامه در پایان عنوان می‌کند: به طور قطع مقامات مالی آلمان با تأسیس بانک اسلامی توسط بانک کویت ـ ترک موافقت خواهند کرد؛ چراکه آلمان نیز طی سال‌های اخیر تلاش زیادی برای ورود به بازار مالی ــ اسلامی می‌کند و افتتاح این بانک گامی مهم و مثبت در این حوزه خواهد بود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.