نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی اکتشاف معادن برگزار می شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی اکتشاف، فرصت های سرمایه گذاری معدن و صنایع معدنی از ۲۶ تا ۲۸ آذر برگزار می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ،سیدرضا عظیمی مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر گفت: این همایش و نمایشگاه در اجرای تحقق اهداف زیربنایی وزارتخانه برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و تعامل سرمایه گذاران بخش خصوصی، فعالان اکتشافی و سیاستگذاران امور معادن کشور برگزار می شود.

وی افزود: حمایت از کار و سرمایه ایرانی در حوزه اکتشاف، معرفی معادن و فرصت های سرمایه گذاری در این بخش و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی از اهداف برگزاری این همایش و نمایشگاه است.

عظیمی با بیان اینکه این همایش و نمایشگاه برای نخستین بار است که به صورت تخصصی درباره اکتشافات معدنی برگزار می شود، گفت: با توجه به همکاری و مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و سازمان زمین شناسی، شاهد حضور و رقابت بخش خصوصی نیز در این نمایشگاه خواهیم بود.

دبیر نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی اکتشاف معادن افزود: چالش ها و فرصت های فراروی اکتشاف مواد معدنی، ارتقای بهره وری و کاهش قیمت تمام شده در بخش اکتشاف، فناوری های نوین مرتبط با حوزه اکتشاف، پتانسیل ها و استعدادهای اکتشافی کشور و معرفی اولویت های اکتشافی از  محورهای این همایش است.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در نخستین نمایشگاه تخصصی اکتشاف و فرصت های سرمایه گذاری مرتبط بیش از ۱۰۰ غرفه برای واحدها و شرکت های معدنی اختصاص یافته است.

عظیمی گفت: نمایشگاه تخصصی اکتشاف علاوه بر عرضه جدیدترین دستاوردهای اکتشافی، فرصتی برای تعامل و تبادل اطلاعات مدیران واحدها و شرکت های خدمات اکتشافی و معدنی خواهد بود.

وی با توجه به فرصت باقی مانده تا زمان برگزاری نمایشگاه تخصصی اکتشاف و استقبال شرکت های معدنی، از مدیران واحدهای معدنی نیز دعوت کرد برای حضور در نمایشگاه اقدام کنند.

عظیمی تصریح کرد: هر فردی که دارای مجوز معدنی است می تواند در نمایشگاه تخصصی اکتشاف برای معرفی فرصت های همکاری سرمایه گذاران اقدام کند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.