نخستین فرآورده نانو داروی تزریقی ضدسرطان در خاورمیانه تولید شد

نخستین فرآورده نانو داروی تزریقی ضدسرطان در خاورمیانه تولید شد

نخستین فرآورده نانو داروی تزریقی ضدسرطان در خاورمیانه تولید شد

محققان کشور موفق به تولید نخستین فرآورده نانوی داروی تزریقی ضدسرطان در کشور شدند. این دارو در درمان سرطان های سینه و تخمدان کاربرد دارد.

به گزارش راسخون، ˈپرندیس دانشگرˈ عضو گروه محققان این طرح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این دارو با نام ˈدوکسورویسیس هیدروهکراید لیوزومیˈ تزریقی است که نوعی داروی شیمی درمانی محسوب می شود.

وی افزود: نمونه خارجی این محصول با دوز ۲۰ میلی گرم در ۱۰ میلی لیتر با قیمت هفت میلیون ریال به دست مصرف کننده داخلی می رسد که این محصول در حال حاضر به قیمت ۲میلیون ۶۰۰ هزار ریال در کشور توزیع می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: نمونه غیر نانویی این دارو در دنیا تولید می شود که از عوارض آن حمله قلبی شدید است و این درحالی است که این دارو به صورت هدفنمد و غیرفعال در سلولهای بدن فعالیت می کند و دارای عوارض خطرناکی نیست.

وی افزود: با تولید این دارو واردات آن کاهش می یابد و این داروی ساخته شده داخلی جایگزین مناسبی برای داروهای وارداتی خواهد بود.

دانشگر اظهار داشت: این دارو می تواند به میزان نیاز کشور که بنا براعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنج هزار ˈویالˈ است پاسخ دهد و از وارد کردن این نوع دارو بی نیاز شویم.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / علم و فناوری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.