نخستین کارخانه تخصصی ساخت لوکوموتیو در ایران مورد بهره برداری قرار گرفت

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، این کارخانه تخصصی لوکوموتیو سازی پروژه ای برای انتقال دانش فنی و تولید است.

محمود احمدی نژاد پس از افتتاح و بهره برداری از این کارخانه تخصصی لوکوموتیو سازی از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

احداث و راه اندازی نخستین کارخانه تخصصی تولید لوکوموتیو در داخل کشور و بومی سازی دانش ساخت لوکوموتیو با ظرفیت سالانه ۱۲۰ دستگاه و افزایش ظرفیت تولیدی لوکوموتیوهای مسافری از جمله دستاوردهای بهره برداری از نخستین کارخانه تخصصی ساخت لوکوموتیو در کشورمان است.

امکان کاهش مصرف سوخت در بخش حمل و نقل مسافری ریلی تا میزان ۱۰ درصد و بهره مندی از ظرفیت های صنایع پشتیبان داخل کشور به جهت تامین ۵۰ درصد ملزومات ساخت لوکوموتیو از دیگر نتایج بهره برداری از نخستین کارخانه تخصصی لوکوموتیو سازی در کشور است.

از جمله اهداف طرح می توان به افزایش ناوگان لوکوموتیوهای فعال کشور به میزان ۶۰۰ دستگاه، کاهش مصرف سوخت با ارتقای سطح تکنولوژی و انتقال دانش ساخت و تولید لوکوموتیو و بومی سازی آن در داخل کشور اشاره کرد.

همچنین امکان تولید برق مورد نیاز سالن های مسافری توسط لوکوموتیو و حذف واگن مولد برق از دیگر اهداف این طرح به شمار می رود.

حجم سرمایه گذاری جهت احداث کارخانه تولید لوکوموتیو حدود هزار میلیارد ریال است.

در حال حاضر تعداد کل لوکوموتیوهای مورد استفاده در بخش مسافری حدود ۱۳۰ دستگاه لوکوموتیو است که با اجرای کامل این پروژه تعداد لوکوموتیوهای آماده سرویس دهی به بخش مسافری بالغ بر ۲۵۰ دستگاه خواهد شد و ظرفیت لوکوموتیوهای مسافری را به بیش از دو برابر افزایش خواهد داد.

از جمله ویژگی های لوکوموتیوهای این کارخانه تخصصی می توان به سیستم ترمز الکتروپنوماتیک، استفاده از سیستم کنترل بهینه توان، مصرف سوخت و کاهش آلایندگی و موتور دیزل مطابق با استانداردهای روز اروپا اشاره کرد.

سیام**۹۰۱۲**۹۱۳۲**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۲۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.