نخستین واکنش ها در امریکا به مناظره تلویزیونی اوباما و رامنی

به گزارش ایرنا بیشتر رسانه های امریکا و تحلیلگران در این کشور می گویند که اوباما عملکرد ضعیفی در نخستین مناظره تلویزیونی داشت و در مقابل رامنی نامزد جمهوری خواه بیش از حد انتظار قوی و با اعتماد به نفس ظاهر شد.

تحلیلگران شبکه تلویزیونی CNN امریکا در پایان این مناظره در مجموع اتفاق نظر داشتند که باراک اوباما ضعیف تر از انچه تصور می شد با مخاطبان سخن گفته و از موضعی دفاعی به تشریح دیدگاه های خود پرداخت.

تحلیلگر این شبکه تلویزیونی گفت: اوباما حتی از نگاه کردن به چشمان رامنی خودداری می کرد و این در حالی بود که میت رامنی بیشتر وقت به صورت اوباما نگاه کرده و سخن می گفت.

قدرت سخنان رامنی و اعتماد به نفس وی در این مناظره همچنین بسیاری از ناظران را شگفت زده کرده بطوریکه ان ها می گویند: رامنی توانست در نخستین مناظره تلویزیونی تصویری خوب و مثبت از خود ارائه دهد.

روزنامه نیویورک تایمز امروز نوشت: حتی این موضوع از سوی تحلیلگران حزب دموکرات و طرفداران اوباما نیز مطرح شده که با اذعان به ناموفق بودن سخنان اوباما از وی به دلیل بیان سخنان غیر جذاب و غیر هجومی انتقاد کرده اند.

در مقابل جمهوری خواهان از سخنان تحریک کننده و از موضع قدرت رامنی و توان وی برای به چالش کشیدن اوباما متعجب شده اند و ان را دستاوردی بزرگ برای وی تلقی کرده اند.

نشریه ˈویکلی استانداردˈ امروز در تحلیلی درباره مناظره تلویزیونی اوباما و رامنی نوشت: اوباما در بیشتر مواقع سخنانش با نوعی سردرگمی پایان می یافت، بگونه ای که به نظر می رسید رشته کلام را از دست داده است.

این نشریه می نویسد: عملکرد و سخنان رامنی در به چالش کشیدن اوباما به گونه ای بود که از همان لحظات نخست شروع به حمله به سیاست های اوباما بویژه درباره بیکاری و کسر بودجه کرد به طوریکه اوباما را در موضعی دفاعی قرار داد.

به گفته تحلیلگران در حالیکه مناظره چهارشنبه شب گذشته را بیش از ۶۰ میلیون امریکایی تماشا می کردند، رامنی توانست به شکل برتر و فرای همه انتظارها ظاهر شود.

با این حال هنوز زود است که بتوان گفت چگونه مناظره تلویزیونی شب گذشته بر سمت و سوی رای دهندگان امریکایی تاثیر خواهد گذارد.

در مناظره تلویزیونی چهارشنبه شب که نود دقیقه به طول انجامید، مساله ایجاد شغل و بیکاری گسترده، بیمه درمانی و مالیات ها و همینطور سیاست انرژی دولت امریکا محور اصلی بحث های دو نامزد بود.

میت رامنی در این مناظره انتخاباتی شدیدا اوباما را به دلیل بحران بیکاری در امریکا ملامت کرد و گفت: ۲۳ میلیون امریکایی بیکار بوده و در جستجوی شغل هستند.

وی با انتقاد شدید از سیاست اقتصادی و مالیاتی اوباما گفت: اوباما طبقه متوسط را نابوده کرده است، در دوره وی قیمت مواد غذایی و سوخت بشدت افزایش یافته است.

این دو نامزد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که حدود یک ماه دیگر برگزار خواهد شد دو مناظره دیگر برگزار می کنند.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.