نخستین گروه از هیات ورزشی ۱۴۵ نفری تونس عازم لندن شد

به گزارش ایرنا، مقامات سازمان ورزش تونس اعلام کردند که هیات ورزشی ۱۴۵ نفری تونس اعزامی به لندن برای شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ شامل ۸۳ ورزشکار ( ۶۳ مرد و ۲۰ زن) و ۶۲ همراه است.

براساس زمانبندی مسابقات گروه هایی دیگر از هیات ورزشی تونس بتدریج به لندن اعزام می شوند.

در اولین گروه از هیات اعزامی تونس به لندن، بازیکنان تیم های ملی هندبال ، والیبال، مشت زنی، تنیس، قایقرانی بادبانی و وزنه برداری حضور دارند.

برخی از ورزشکاران تونسی نیز از محل اردوهای خود در دیگر کشورها بطور مستقیم عازم انگلیس می شوند.

بازی های المپیک ۲۰۱۲ از تاریخ ۲۷ ژوییه تا ۱۲ اوت (۶ تا ۲۲ مرداد ) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است که تاکنون سه بار میزبان بازی های المپیک شده است.

پیشتر بازی های المپیک ۱۹۰۸ و ۱۹۴۸ در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.

** ورود به مرحله یک چهارم نهایی هدف تیم هندبال تونس

‘ آلن بورت’ مربی تیم ملی هندبال تونس گفت که هدف اصلی او تلاش برای رفتن این تیم به مرحله یک چهارم مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن است.

وی افزود: تیم تونس در مقابل آرژانتین و انگلیس برای پیروزی تلاش و در مقابل سوئد و ایسلند و فرانسه هم با قدرت مبارزه خواهد کرد.

بورت خاطرنشان کرد که مسابقات المپیک فرصت خوبی را برای بازیکنان جوان تونسی فراهم می کند تا بتوانند تجربیات خوبی برای مسابقات آینده بدست آورند.

تیم هندبال تونس برای سومین بار است که در بازی های المپیک حضور می یابد، این تیم در المپیک های۱۹۷۲ و ۲۰۰۰ به ترتیب مقام های شانزدهم و دهم را کسب کرده است.

** تیم والیبال تونس و رقابت هایی سخت

تیم والیبال تونس نیز با ترکیب نور الدین حفیظ (النجم الساحلی) ،الیاس القرامصلی (الترجی الریاضی) ،اسماعیل معلی (النادی الصفاقسی) ،محمد بن سلیمان (النجم الساحلی) ،مهدی بالشیخ (الترجی الریاضی) ،مروان مرابط (الاولمبی القلیبی) ،هشام الکعبی (الترجی الریاضی) ،حمزه نقه (الاولمبی القلیبی) ،حکیم الزواری (النادی الصفاقسی) ،بلال بن حسین (النادی الصفاقسی) ،انور الطوارقی (النادی الصفاقسی) واحمد القاضی (الاولمبی القلیبی) عازم لندن شد.

از میان بازیکنان تیم ملی والیبال تونس ، نورالدین حفیط تنها بازیکنی است که سابقه حضور در مسابقات المپیک را دارد و همراه با تیم ملی این کشور در مسابقات ۱۹۹۶ آتلانتا و ۲۰۰۴ آتن حضور داشته است.

تیم والیبال تونس در رقابت های المپیک ۲۰۱۲ لندن با تیم های آمریکا ، آلمان و روسیه هم گروه است.

خاورم ** ۱۳۲۴** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۶۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.