نخست‌وزیر برکنار شده سوریه تشکل تازهی برای رویارویی با دمشق تاسیس کرد

۲۶م آذر ،

aljazeera.jpeg5-2.jpeg

بیش از ۳۰ تن از مقام‌های سیاسی سوریه که تاکنون از دولت این کشور جدا شده‌اند، تشکل تازهی را به ریاست نخست وزیر برکنار شده سوریه تاسیس کردند که هدف آن سرنگون کردن نظام دمشق اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، چهره‌های سیاسی دولت سوریه که پیشتر از مقام‌های این کشور بودند و بعد به مخالفان پیوسته‌اند، تشکلی را تحت عنوان “مجمع آزاد ملی سوریه” به ریاست ریاض حجاب، نخست وزیر برکنار شده این کشور تشکیل دادند که این مجمع زیر مجموعه ائتلاف ملی مخالفان سوریه است و مقر آن در قطر خواهد بود.

در بیانیه‌ای که در پایان نشست مقام‌های غیرنظامی جدا شده از دولت سوریه قرائت شد، شرکت کنندگان تاکید کردند که تجمع آنها در چارچوب و تحت رهبری ائتلاف ملی مخالفان سوریه است و ارتش مخالفان سوری موسوم به “ارتش آزاد سوریه” را نیز به عنوان نیروی نظامی مخالفان به رسمیت می‌شناسد.

بنا به نقل از شرکت‌کنندگان در این نشست، هدف از تاسیس تشکل مذکور مشارکت چهره‌های سیاسی جدا شده از نظام سوریه در روند دموکراسی پس از نظام حاکم است و این تشکل برای سرنگونی نظام کنونی سوریه با دیگر گروه‌های مخالف همکاری کامل خواهد کرد.

ریاض حجاب که ریاست این تشکل را به عهده دارد مهمترین چهره سیاسی است که تاکنون از دولت سوریه جدا شده و پیشتر خبرهای مبنی بر احتمال انتخاب وی به عنوان “نخست‌وزیر موقت” سوریه انتشار یافته بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.