نخست وزیر اسپانیا: کشور در بد ترین حالت است اما در آستانه سقوط نیست

راخوی روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اسپانیا هر چند که در وفور نعمت قرار ندارد اما در روز قیامت هم نیست و هر چند که هنوز از تهدیدها دور نشده اما تهدیدها موجب فروپاشی اقتصادی اش نخواهند شد.

وی اسپانیا را کشوری بسیار پایدار توصیف و تاکید کرد که این نخستین بار نیست که این کشور در وضع بد اقتصادی قرار می‌ گیرد.

راخوی با اشاره به پیشنهاد اتحادیه اروپا در مورد افزایش مالیات ها و کاهش میزان پرداخت بیمه های اجتماعی به منظور بدست آوردن درآمد بیشتر و آسان شدن ایجاد فرصتهای شغلی، افزود: دولت اسپانیا در حال حاضر قصد ندارد که مالیات ها را افزایش دهد و اگر قادر باشند از این امر دوری می‌ کند و امیدوار است که مالیات ها را افزایش ندهد.

وی گفت: اگر حقوق ها را کاهش دهیم و مالیات ها افزایش یابند، چهره خوبی‌ را به مصرف کنندگان ارائه نمی‌ دهیم و هر چند که به دلیل وضعیت دشواری که در آن هستیم نمی‌ توانیم میزان پرداخت بیمه های اجتماعی را کاهش دهیم اما مایل هستم که میزان بیمه کاهش یابد.

نخست وزیر اسپانیا افزود: اسپانیا دارای کمترین میزان مالیات و یکی از بالاترین میزان های پرداخت بیمه های اجتماعی در اروپا است.

راخوی تاکید کرد که به عقیده او باید در اتحادیه اروپا برای هماهنگ کردن سیاستهای ملی یک سازمان دارایی مشترک اروپایی تشکیل شود و کشورها را به سمت سیاست مشترک دارایی هدایت کند و موجب کنترل مرکزی اقتصاد های اتحادیه شود.

نخست وزیر اسپانیا افزود: اسپانیا از اقدامات لازم چه در وضع داخلی‌ و چه در زمینه اتحادیه اروپا دست بر نمی‌ دارد و حتی اگر لازم باشد به منظور پیشرفت در یکپارچگی ، حاکمیتش را نیز در اختیار اتحادیه اروپا می‌ گذارد.

وی تاکید کرد : اسپانیا باید در حوزه یورو باشد زیرا خارج از این حوزه مشکلات بسیاری به منظور ارائه اطمینان اقتصادی که موجب رسیدن به سطح مطلوب سرمایه گذاری، رشد و ایجاد موقعیت کاری شود، خواهد داشت .

اروپام.**۱۲۳۴**۱۷۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۴۷۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.