نخست وزیر رومانی به سرقت ادبی متهم شد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس بیانیه مجله ‘نیچر’

(Nature)، بیش از نیمی از پایان نامه ۴۳۲ صفحه ای ویکتو پونتا، نخست وزیر رومانی که در سال ۲۰۰۴ نوشته شده، در واقع کپی اثر مشترک دو حقوقدان رومانیایی است.

پایان نامه ویکتور پونتا درباره دیوان بین المللی کیفری است.

نخست وزیر رومانی روز سه شنبه بخشی از این اتهام را پذیرفت و گفت ‘تنها به این دلیل احساس تاسف می کنم که در پایان هر صفحه، فهرست نویسندگان را نیاورده ام و آنها را در بخش کتابشناسی آخر پایان نامه نوشته ام. اگر این کار اشتباه است، آماده ام که تاوانش را بپردازم.’

وی ترایان باسسکو، رییس جمهوری رومانی و رقیب سیاسی اش را متهم به جنجال آفرینی در این زمینه کرد و گفت که اعتماد میان وی و رییس جمهوری، ‘صفر’ است.

باسسکو و پونتا به تازگی بر سر اینکه چه کسی در نشست آینده سران اتحادیه اروپا، باید نمایندگی کشور رومانی را برعهده داشته باشد، اختلاف نظر شدید داشتند.

پونتا روز هفتم مه (۱۸ اردیبهشت) و پس از برکناری دولت پیشین به دلیل رای عدم اعتماد مجلس به مقام نخست وزیری رسید. دو تن از وزیران منصوب او در وزارت آموزش و پرورش، پس از متهم شدن به سرقت ادبی، استعفا کردند.

کشور ۱۹ میلیونی رومانی از ماه ژانویه گذشته (دی) و آغاز چند هفته تظاهرات علیه ریاضت اقتصادی به بی ثباتی سیاسی کشیده شد. امیل باک، نخست وزیر وقت در ماه فوریه (بهمن) کناره گیری کرد و عمر دولت پس از او نیز به سه ماه نرسید.

مترجمام**۹۱۶۳**‌۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۵۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.