نخست وزیر ملکف عراق امروز برنامه دولتش را به پارلمان تقدیم می‌کند

نخست وزیر ملکف عراق امروز برنامه دولتش را به پارلمان تقدیم می‌کند

نخست‌وزیر مکلف عراق در سخنانی اعلام کرد که امروز (شنبه) برنامه دولت و درخواست برای تشکیل جلسه رای اعتماد به کابینه خود را به رئیس پارلمان تقدیم می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، عدنان الزرفی، نخست‌وزیر مکلف عراق شامگاه جمعه در سخنانی اظهار کرد: به یاری خدا شنبه برنامه دولت و درخواست رسمی خود برای تشکیل جلسه رای اعتماد به کابینه را به محمد الحلبوسی، رئیس رئیس پارلمان تقدیم خواهم کرد.
وی افزود: طبق قانون اساسی مکلف به تشکیل دولت شدم و تا زمان تکمیل کابینه و ارائه آن به پارلمان، گفت‌وگوها با طرف‌های  مختلف ادامه خواهد داشت.                                                                        
الزرفی در ادامه تصریح کرد: دولتی مردمی را تشکیل خواهیم داد که پس از مشورت و تبادل نظر با فراکسیون‌های سیاسی مشروعیت خود را از پارلمان عراق کسب خواهد کرد.
نخست‌وزیر مکلف عراق در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: هرگز از تشکیل کابینه و تکمیل ماموریت خود کناره گیری نخواهم کرد. در مورد تطابق مکلف شدنم با قانون اساسی به هیچ وجه با کسی کنار نمی‌آیم و کسانی که از من حمایت کردند را ناامید نخواهم کرد.                                                                                                                               
وی تأکید کرد: انتخاب با نمایندگان پارلمان و اعضای فراکسیون‌های سیاسی ملی خواهد بود که در کنار حمایت مردم و مرجعیت عالیقدر و حکیم و با هدف اجرای برنامه‌های دولت، به من رای اعتماد بدهند.
الزرفی همچنین گفت: دولت من در چهار محور فعالیت خواهد کرد؛ ۱ ـ تلاش برای حل و فصل بحران مالی است. ۲ ـ تثبیت اقتدار حکومت و قانونگرایی در کشور. ۳ ـ برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و مشخص. ۴ ـ توازن در روابط بین‌الملل عراق.                                                          
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.