نخوردن صبحانه پوسیدگی دندان ها را ۴ برابر افزایش می دهد

۳۰م دیماه ،

دکتر میترا برادران جراح دندانپزشک در گفتگو با

با اشاره به اینکه خرابی دندان ها نقش مهمی در بروز عفونت ها در اعضای مختلف بدن دارد گفت: ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، کلیوی و گوارشی نه سبب ایجاد عفونت توسط دندان های ناسلم ایجاد می گردد.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در وزارت بهداشت گفت: براساس آخرین تحقیقات انجام شده، ۶۰ درصد از کودکان ۱۲ ساله کشور دندان پوسیده دارند و به طور متوسط هر کودک ۱۲ ساله دو دندان پوسیده دارد.

این جراح دندان پزشک با تأکید بر اهمیت صرف صبحانه در پیشگیری از پوسیدگی زود هنگام در کودکان گفت: کودکانی که در سنین ۲ تا ۵ ساله می باشند و صبحانه نمی خورند در مقایسه با کودکانی که هر روز صبحانه می خورند، ۴ برابر بیشتر به پوسیدگی دندان مبتلا می شوند.

وی یادآور شد: براساس تحقیقات انجام شده ۵۲ درصد کودکان ۳ ساله و حدود ۹۰ درصد دندان های کودکان ۲ ساله و ۹۰ درصد دندان های شیری و دائمی کودکان ۱۰ ساله کشور دارای پوسیدگی است.

دکتر برادران در پایان گفت: کودکانی که در مقطع پیش دبستانی و اول ابتدایی می باشند با توجه به رویش اولین دندان دائمی در آنان باید والدین بر نحوه مسواک زدن صحیح کودکان نظارت داشته تا از بروز پوسیدگی زودهنگام دندان ها پیشگیری شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.