ندیمی : اقتصاد مقاومتی شاه کلید مقابله با تحریم‌ها است

دوشنبه ۹ مرداد – ۰۵:۴۹:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اقتصاد مقاومتی را شاه کلید باز کردن قفل تحریم‌ها توصیف و تصریح کرد: اولویت بندی نیاز داخل مثلا کالاهای اساسی و ضروری به نسبت کالاهای غیرضروری و طبقه بندی آنها امر مهمی است که باید پیگیری شود .
به گزارش خبرگزاری آریا ، ایرج ندیمی گفت: سال جاری با نام  حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی انتخاب شده است چرا که به اوج رسیدن فشارهای ناشی از تحریم ها ،اقتصاد کشور را در شرایط خاص قرار داده و در این شرایط استفاده از اقتصاد مقاومتی راهگشا است.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب افزود: مفاهیم و بسترهای  اقتصاد مقاومتی ابتدا باید  شناخته شود به این معنی که باید درک صحیح از اقتصاد ملی و همچنین فضای اقتصاد جهانی و به دنبال آن شدت فشاری که استکبار نسبت به ایران وارد می کند، داشته باشیم.
ندیمی جدا شدن اقتصاد کشور از نفت را از دستاوردهای اجرای اقتصادی مقاومتی خواند  وتاکید کرد: در سال‌های اخیر بیش‌ترین فشاری که از جانب نظام سلطه به کشور واردمی‌شود روی مسئله نفت است و  پیگیری در اقتصادی مقاومتی جدا شدن هر چه بیش تر بودجه کشور از درآمدهای حاصل از فروش نفت، خود می تواند راهکار مناسبی در جهت مقابله با تحریم ها باشد.
وی در تشریح مفهوم حقیقی اقتصادی مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی شناسایی حوزه های فشار و افزایش تلاش برای کنترل و خنثی سازی این تحریم ها در کنار مدیریت و برنامه ریزی برای تبدیل فشارها و تحریم ها به فرصت است.
ندیمی در خصوص بسترهای ضروری برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اولویت بندی نیاز داخل مثلا کالاهای اساسی و ضروری به نسبت کالاهای غیرضروری و طبقه بندی آنها امر مهمی است که باید پیگیری شود .
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: هر اقدامی که در جهت حمایت از تولید باشد باید در اولویت قرار گیرد چرا که توجه به تولید و تقویت آن در داخل کشور اقتصاد ما را در برابر تحریم ها مقاوم می سازد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۰۱۷۴۹۴۳۷۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.