نرخ بلیت پروازهای خارجی ۲ برابر شد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

10-687.jpg

نرخ بلیت پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی iبه دو برابر افزایش یافت.

به گزارش تفسیری خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر این اساس از صبح روز چهارشنبه نرخ تازه بلیت پروازهای خارجی در پایگاه اینترنتی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی iبه ثبت رسیده است.

در این‌باره مسئولان بعضی آژانس‌های فروش بلیت هواپیما iبه خبرنگار ایسنا گفتند که از بامداد چهارشنبه نرخ بلیت هواپیما در پروازهای خارجی دو برابر قیمت قبل در سیستم‌ها ثبت شده است.

به گفته مدیران آژانس‌های هواپیمایی، پیش ازاین نرخ ارز تخصیص‌یافته iبه پروازهای خارجی براساس دلار ۱۲۲۶ تومان محاسبه می‌شده است اما با بخش‌نامه‌ای که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده، از چهارشنبه نرخ بلیت پروازهای خارجی بر اساس هر دلار ۲۴۹۲ تومان محاسبه می‌شود.

با دو برابر شدن نرخ ارز تخصیص‌یافته iبه بلیت‌ پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی نیز نرخ بلیت خود را دو برابر افزایش داده‌اند.

با این حال، این افزایش نرخ بلیت تا صد درصد تنها iبه شرکت‌های هواپیمایی داخلی محدود نمی‌شود زیرا شرکت‌های خارجی نیز iبه دنبال افزایش نرخ بلیت پروازهای خود می باشند که از طریق دفاتر نمایندگی آن‌ها در ایران فروخته می‌شود.

نماینده دفتر ایران شرکت هواپیمایی لوفتانزا که شرکت آلمانی است، در حاشیه نمایشگاه برند گردشگری iبه خبرنگار ایسنا گفت: این شرکت نیز از این پس نرخ بلیت خود را با توجه iبه نرخ ارز اعلام شده که نزدیک iبه نرخ ارز مبادله‌ای است، محاسبه کرده و بنابراین این شرکت از ۲۵ آبان ماه بلیت خود را تا دو برابر نسبت iبه قیمت پیش iبه فروش می‌رساند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.