نرخ تورم منطقه یورو کاهش یافت

۱۱م آذر ،

بینا- موسسه آمار اروپا یورو استات در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد نرخ بیکاری منطقه یورو طی ماه اکتبر به شدت افزایش داشته است .
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا / بلومبرگ، موسسه آمار اروپا اعلام کرده است نرخ تورم منطقه یورو در ماه نوامبر برای دومین ماه متوالی با کاهش روبه رو شده است .
بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری ۱۷ کشور عضو یورو از ۱۱٫۶ درصد در ماه سپتامبر به بیش از ۱۱٫۷ درصد در ماه اکتبر افزایش یافته است که این بالاترین رکورد نرخ بیکاری در اروپا از سال ۱۹۹۵ میلادی می باشد .
براین اساس، نرخ تورم منطقه یورو نیز در ماه نوامبر به ۲٫۲ درصد رسیده است . کاهش قیمت انرژی تاثیر بسیاری بر افت نرخ تورم اروپا داشته است . منطقه یورو در سه ماه سوم ۲۰۱۲ میلادی بار دیگر با رکود اقتصادی روبه رو شده و به اعتقاد کارشناسان اقتصادی رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه پایانی امسال با افت ۰٫۳ درصدی روبه رو خواهد شد .
این گزارش می افزاید، تعداد بیکاران منطقه یورو تا پایان اکتبر به بیش از ۱۸٫۷ میلیون نفر رسیده است که نسبت به سپتامبر بیش از ۱۷۳ هزار نفر رشد داشته است .
نرخ بیکاری فرانسه در این مدت به بیش از ۱۰٫۷ درصد رسیده است . اتریش با ۴٫۳ درصد کمترین نرخ بیکاری منطقه یورو را داشته است . نرخ بیکاری در بین جوانان منطقه یورو نیز به بیش از ۲۳٫۹ درصد رسیده است این رقم در بین جوانان اسپانیا به بیش از ۵۵٫۹ درصد رسیده است .

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.