نرخ های تکلیفی بعد از ازاد سازی آزادسازی نرخ بلیت هواپیما

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال مطالعه برای آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما در دو مسیر هستیم که تا قبل از نوروز امسال، در چند مسیر، نرخ‌های بلیت هواپیما به صورت رسمی و البته آزمایشی، متنوع می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی محمد نوریان امروز در حاشیه دومین همایش توسعه حمل و نقل چند وجهی و صنایع وابسته در شبکه تجارت ملی و بین‌المللی، در جمع خبرنگاران دربارهٔ آزادسازی نرخ‌های بلیت هواپیما، گفت: براساس ماده ۱۶۱ قانون برنامه موظف هستیم ابتدا متنوع‌سازی نرخ‌های بلیت هواپیما و سپس آزادسازی آن را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: با کمک تیمی متشکل از بخش خصوصی، دست‌اندرکار صنعت حمل و نقل هوایی و بخش دولتی، در کنار فعالیت کمیته پیگیر موضوع متنوع‌سازی و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، این موضوع در مرحله نهایی قرار دارد.

نوریان با اشاره به اینکه تا قبل از عید به صورت آزمایشی و پایلوت در چند مسیر ازاد سازی اجرا خواهد شد، گفت: در مسیرهای پرتردد، موضوع متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما به صورت رسمی عملیاتی می‌شود.

نوریان بیان کرد: هم اکنون متنوع‌سازی و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اجرا می‌شود اما به صورت رسمی نیست .

وی افزود: آزادسازی نرخ‌ها سبب کاهش هزینه شرکت‌ها، افزایش درآمد آنها و طبیعتاً رشد کیفیت خدمات و رشد نوسازی ناوگان خواهد شد.

نوریان بیان کرد: نوسازی ناوگان قطعاً هزینه بسیاری می‌طلبد، بنابراین باید این سیاست‌های نظیر آزادسازی، پیاده شود تا برای شرکت‌های هواپیمایی ورود هواپیمای تازه صرفه اقتصادی داشته باشد.

نوریان با اشاره به مسیرهای مورد نظر برای آزاد سازی گفت: در حال مطالعه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما برای ‌۸ مسیر هوایی هستیم که از این ۸ مسیر، ۲ مسیر آزادسازی کامل شود تا بدین ترتیب مردم سفرهای مناسبی داشته باشند.

نوریان تأکید کرد: آزادسازی و متنوع‌سازی نرخ بلیت، سبب حذف نرخ‌های تکلیفی و ارائه آزادی به بخش خصوصی است تا طبق قانون بازار به فروش بلیت اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: به سبب تحریم‌های حمل و نقل هوایی، ناوگان مسافری هوایی کشور فرسوده است که امیدواریم با شرایط تازه و رفع‌ تحریم‌های ورود قطعه هواپیما، ۸۰ درصد هواپیماهای زمین‌گیر به ناوگان برگردد ضمن آنکه در حال پیگیری برای ورود هواپیماهای تازه هستیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.