نرم افزار انتخاب رشته مجازی سه گروه آزمایشی کنکور فعال شد

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور روز شنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت : نرم افزار انتخاب رشته مجازی برای داوطلبان گروه های هنر و زبان های خارجی نیز از ظهر امروز، ۱۴ مردادماه فعال خواهد شد.

‘حسین توکلی’ افزود : نرم افزار انتخاب رشته مجازی به منظور برآورد شانس قبولی داوطلبان در رشته های مختلف و براساس اطلاعات آزمون سراسری سال ۹۰، طراحی شده است که داوطلبان می توانند با استفاده از آن از احتمال قبولی خود در رشته های گروه آزمایشی خود مطلع شوند.

وی توضیح داد : برای استفاده از این نرم افزار، داوطلب باید به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و با وارد کردن مشخصات کارت اعتباری شامل شماره پرونده (مندرج بر روی کارنامه) ، کلمه عبور و شماره شناسنامه یا بر اساس کد رهگیری شامل شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه و یا با وارد کردن شماره پرونده و شماره داوطلبی مندرج بر روی کارنامه خود اقدام کنند.

توکلی هزینه ثبت نام نرم افزار انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری امسال را ۱۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: داوطلبان می توانند با استفاده از کارت های عضو شبکه بانکی شتاب از طریق سایت سازمان سنجش هزینه مربوطه را بپردازند و یا با مراجعه به خودپردازهای بانک های ملی و صادرات برای پرداخت مبلغ ثبت نام انتخاب رشته مجازی اقدام کنند.

به گفته مشاورعالی سازمان سنجش، این نرم افزار با توجه به رتبه داوطلب، جنس و سهمیه وی و همچنین ظرفیت پذیرش رشته های مختلف، حداکثر ۳۰۰ کدرشته محل که داوطلب در آنها شانس قبولی بالایی دارد به وی پیشنهاد می کند.

وی به داوطلبان توصیه کرد پس از مشاهده پیشنهادات نرم افزار انتخاب رشته مجازی، رشته های ارائه شده از سوی این نرم افزار را در درجه اول به ترتیب اولویت علاقه خود در فرم انتخاب رشته خود درج کنند و حتما اطلاعات و تحقیقات لازم را در مورد این رشته ها بعمل آورند.

انتخاب رشته اصلی داوطلبان آزمون سراسری سال از روز ۱۷ تا ۲۳ مردادماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش انجام می شود.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۹۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.