نرم افزار شبیه‌سازی شبکه مخابرات نوری طراحی شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از – ممتازنیوز: نرم افزار طراحی و شبیه سازی شبکه مخابرات نوری مدیریت اطلاعات در مرکز تحقیقات مخابرات ایران با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان پیاده سازی شد و به اجرا در آمد. استفاده از نرم افزار شبیه ساز شبکه مخابرات نوری به طراحان شبکه کمک می کند تا طرح مورد نظر خود را در شرایط واقعی شبیه سازی کنند و با مقایسه نتایج آن با اهداف طراحی در صورت نیاز با تغییر شبکه خود آن را بهینه کنند.
دکتر صادق عباسی شاهکوه، رئیس مرکز تحقیقات ارتباطات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: نرم افزار یاد شده با هزینه یک دهم مشابه خارجی طراحی و تولید شده است.
وی اظهار داشت: پروژه ‘طراحی و پیاده سازی نرم افزار طراحی و شبیه سازی شبکه مخابرات نوری با قابلیت تحلیل OFFLINE و مدیریت اطلاعات’ با حمایت موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت برون سپاری تعریف شده و به اجرا درآمده است .
رئیس مرکز تحقیقات ارتباطات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون در مراحل پایانی است و محصول پیاده سازی شده در مرحله نهایی است.
عباسی شاهکوه اظهار داشت: این پروژه به صورت مشارکتی میان موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات و یک شرکت دانش بنیان داخلی انجام شده است و هزینه مطالعات طراحی این محصول ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
وی افزود: چنین نرم افزارهایی به راحتی وارد کشور نمی‌شود و ارایه کنندگان آن به سختی و با چند برابر قیمت آن را به کشور می‌فروشند.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.