نزدیک به ۵۰ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی است

۱۶م دیماه ،

با توجه به افزایش بیماری‌های قلبی و مرگ و میر ناشی از آن آماری نزدیک به ۵۰ درصد را نشان می‌دهد، بی‌توجهی به امر پیشگیری سبب خواهد شد که در سال ۲۰۲۰ با یک اپیدمی جدی روبرو باشیم.

دکتر محمد حسنی فوق تخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه با ماشینی شدن جوامع و تغییر سبک زندگی بیماری‌های قلبی روبه افزایش بوده به طوریکه قریب به ۵۰ درصد مرگ و میر در جامعه ناشی از بیماری های قلبی است و اگر این پیشرفت با همین سرعت ادامه پیدا کند بیماری های قلبی در سال ۲۰۲۰ به صورت اپیدمی است.

وی افزود: با توجه به همین موضوع مسئله‌ی پیشگیری بسیار حائز اهمیت بوده و تمام نهادها وارگان‌ها باید روی این مسئله مهم متمرکز شوند.

در واقع تمام نهادها و ارگان‌ها باید دست به دست هم دهند و منتظر بروز علایم بیماری نشوند بلکه باید انجام تست‌های دوره‌ای و تشخیص زودرس از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کرد.

دکتر محمد حسنی دربارهٔ دستاوردهای تازه در علم قلب و عروق گفت: در حیطه قلب و عروق، مسئله سلول‌های بنیادی و درمان نارسایی‌های قلبی که قبلا تنها با عمل جراحی پیوند قلب، قابل درمان بود، بسیار مورد توجه است که البته این مسئله هنوز عملی نشده و در مرحله تحقیقات و بررسی قرار دارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.