نسخه جدید قطر برای بحران سوریه

درحالیکه طبق اذعان فرستاده سازمان ملل به سوریه عناصر مسلح و تروریست به طرح او برای آتش بس و حل بحران پایبند نبوده اند، نخست وزیر قطر که کشورش از بزرگترین حامیان عناصر مسلح است، خواستار انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه شد!.

“حمد بن جاسم” روز پنج شنبه در پاریس پس از دیدار با “فرانسوا اولاند” رییس جمهور جدید فرانسه، به خبرنگاران گفت: “باید به تلاشها برای حفظ ثبات سوریه سرعت بخشید؛ باید طرحی برای انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه ایجاد شود .. این راه حلی است که ما اکنون ترجیح می دهیم”.

وی همچنین دوباره بر درخواست قبلی خود مبنی بر قرار گرفتن طرح “کوفی عنان” تحت بند هفتم منشور ملل متحد تأکید کرد.

این درخواست نخست وزیر قطر درحالی مطرح می شود که عناصر مسلح و گروه های تروریست اعزام شده به سوریه که از سوی کشورهایی مثل قطر و عربستان و ترکیه حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند، طی هفته های اخیر، به چندین جنایت بسیار بزرگ و هولناک دست زده، و ده ها مرد و زن و کودک را به فجیع ترین شکل به قتل رسانده اند.

“کوفی عنان” امروز در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که طرحش در سوریه اجرا نشده و گروه های مسلح با تشدید عملیات نظامی، به این طرح عمل نمی کنند.

عنان با هشدار درباره پیامدهای اجرا نشدن این طرح از کشورها خواست با یکدیگر یک صدا شوند، تا بحران سوریه بدتر نشود و این کشور بحران را پشت سر گذارد.

۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.