نسل جدید واکسن های ایرانی درآستانه عرضه به بازارهای جهانی است

‘مصطفی قانعی’ روز دوشنبه درحاشیه نشست شورای معاونان انستیتو پاستورایران در پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور درآمل به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون به اندازه کافی واکسن های جدید در کشور وجود دارد و تقاضاهایی از کشورهای دیگر نیز برای واکسن های ایرانی هپاتیت وسل وجود دارد.

رییس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: خوشبختانه در ماه های اخیر درنشست با مسئولان سازمان جهانی بهداشت، تاییدیه های اولیه عرضه واکسن های هپاتیت وسل ایران به بازارهای جهانی گرفته شده و قرار است تاییدیه نهایی نیز به ایران داده شود.

وی خاطرنشان کرد: شمار کشورهای تولید کننده نسل جدید واکسن های هپاتیت و سل در دنیا اندک است و تولید برخی انواع آن که برای پیشگیری از مننژیت سلی ضروری است، مورد استقبال کشورهای زیادی قرار گرفته است.

قانعی افزود: تولید واکسن جدید هپاتیت، با توجه به سیاست حمایتی دراین بخش، اکنون به حدود چهار تا شش میلیون ویال در سال رسیده است که از کیفیت بالایی برخوردار است و امکان افزایش آن به ۱۰ میلیون ویال در سال وجود دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس انستیتو پاستور ایران همچنین به اقدام های موثر و ایجاد تغییرات در میزان اثرگذاری وکیفیت واکسن های سل توسط محققان این سازمان اشاره کرد وادامه داد: با افزایش تولید حدود ۲۰ میلیون ویال ازنسل جدید واکسن های سل علاوه بر رفع نیاز حدود سه میلیون ویالی آن درکشور ، امکان صادرات آن نیز به خارج ازکشور فراهم شده است.

قانعی گفت: با پشتکار وخلاقیت های محققان انستیتو پاستور ایران، از تبدیل ایران به واردکننده فرآورده های واکسن سل پیشگیری شد واکنون با تولید انبوه آن مشکلی دراین مورد درکشور وجود ندارد. ک/۳

ک/۷۳۲۷/۴۰۲/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۲۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.