نشریه “اینسایت”: آمریکا برای مقابله با بحران اقتصادی تجارت خون می کند

خبرگزاری آریا-آمریکا بحران اقتصادی خود را با ترفند و درآمدهای نامشروع و کاذب رفع می کند.
به گزارش خبرگزاری اریا، نشریه “اینسایت”  مقاله مستندی تحت عنوان فوق منتشر کرده است. این مقاله نقدی برعملکرد دو یا چندگانه آمریکائی ها دارد. یکی از این موارد ادعای طلبکاری و محکوم نمودن ایران برای پرداخت میلیون ها دلار بابت بمب گذاری در ساختمان پادگان سربازان حافظ صلح آمریکا در بیروت می باشد.
قابل ذکر است این ادعا توسط ایران تکذیب شده است و اساس آن بر مبنای یک گزارش کذب بنا شده است. زیرا ماموریت سربازان آمریکایی طبق اعلام قبلی خودشان قبل از تاریخ بمب گذاری تمام شده بود و کسی در آن ساختمان ها حضور نداشته است. از طرفی بررسی وقایع نشان می دهد استراتژیست های بخش خارجی وزارت دفاع آمریکا با ایجاد بحران در مناطق مختلف  و مشکل زائی برای کشورهای مختلف جهان به کسب درآمد در کشورهای دیگر می پردازند.
آمریکا با رفتار دوگانه و چند پهلو عمل کردن و به بهانه های مختلف با اعزام نیرو به کشورهای دیگر تحت عناوین حفاظت از صلح و امور خیراندیشانه و ایجاد حوادث در آن کشورها دولت های منطقه و میزبان را مجبور به پرداخت غرامت و خون بها می کند.
می توان عملکرد آمریکا را در این زمینه و نوع تجارتش را تجارت خون و بحران در جهان نامیده و حضورش را عامل اکثر مشکلات موجود در مناطق مختلف جهان دانست. از سال ۱۹۸۰ تاکنون بارها و بارها آمریکا ایران را به دادگاه های بین المللی فرا خوانده و با فرمول های خاص و لابی های که انجام می دهد این کشور را محکوم به پرداخت میلیاردها دلار جریمه و غرامت و خون بها کرده است که تقریبا در تمام موارد ناحق و غیرعادلانه می باشد.
 آمریکا درجریان قتل ۲۴۱ سرباز حافظ صلح آمریکایی در بیروت که در دادگاه های آمریکایی رسیدگی شده است و برای هر سربازی ۳۶ میلیون دلار خون بها تعیین نمودند و مجموعا حدود ۹ میلیارد دلار ایران را جریمه و بدهکار نموده است.
 این درحالی است که از ابتدای کار ایران اعلام نموده در حادثه مذکور دخالتی نداشته است و بسیاری از افراد منصف از جمله برخی از مقامات آمریکایی اعلام نموده اند تاکنون به واقع کسی نتوانسته عامل اصلی بمب گذاری در جریان قتل ۲۴۱ سرباز را شناسایی نماید.
 از جمله مواردی که مسئولین آمریکایی به طورمنصفانه به صراحت در خصوص قتل سربازان آمریکایی در بیروت مطلبی گفته اند اظهارات آقای کاسپا و ابینگا دبیر کاخ سفید است که بعد از بیست سال گفت: ما تاکنون به صراحت و واقعا نتوانسته ایم کشف کنیم چه کسی در بمب گذاری در سربازخانه آمریکا در بیروت دست داشته است.
 در حالی که شارون رهبر اسرائیل در زمان حاکمیت اش حدود هشتصد هزار نفر از زنان، کودکان، انسان های بی گناه فلسطین را در صبرا و شتیلا به قتل رسانده است. در سپتامبر سال ۱۹۸۳ با طرح های آمریکایی ها در سوریه و لبنان تعداد زیادی از مردم منطقه و شیعیان کشته شدند و این مسئله عاملی شد تا حمله ۲۳ اکتبر ۱۹۸۳ انجام شود و موضوع ربطی به ایران نداشته است.
علی رغم محکوم نمودن ایران توسط دادگاه های آمریکایی بارها ایران تقاضای دلائل کافی در مورد محکوم نمودنش را داشته است که دادگاه های محکوم کننده موفق به دادن دلائل مورد قبول نشده است و تنها دلیل آمریکا اخراج نمودن شاه مهره آمریکا از ایران توسط مردم این کشور بوده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.