نشست “ایران، آمریکا و صهیونیست” در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

نشست علمی بررسی رابطه ایران ایالت متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی با حضور محمد جمشیدی، احمد دوست محمدی و محمدصادق کوشکی برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، نشست علمی بررسی “رابطه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی” با حضور محمد جمشیدی،عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، احمد دوست‌محمدی رئیس گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران برگزار شد.

محورهای این نشست بررسی قدرت و نفوذ صهیونیست در ایالات متحده آمریکا، رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال پرونده هسته‌ای ایران و دیدگاه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص اعمال جنگ علیه ایران بود که با پرسش و پاسخ دانشجویان همراه بود.

احمد دوست محمدی مدیر گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران iبه بررسی قدرت و نفوذ صهیونیست در ایالات متحده آمریکا پرداخت و در ادامه با ارائه سندهایی از گفتارهای نوان‌چامسکی iبه بررسی وابستگی آمریکا iبه رژیم صهیونیستی و رابطه این دو با یکدیگر پرداخت.

احمد جمشیدی نیز در ادامه جلسه دیدگاه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال پرونده هسته‌ای ایران را نقد نمود.

جمشیدی در بررسی رویکرد آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل iبه نزاع گفتمانی موجود میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص شیوه و تاکتیک مقابله با ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در هدف با یکدیگر اشتراک دارند اما اختلاف آنان بر سر شیوه چگونگی اعمال شیوه مقابله با ایران است.

محمد صادق کوشکی در ادامه iبه بررسی دیدگاه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره اعمال جنگ علیه ایران اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در نظر دارد با حمله غافلگیرانه بدون اعلان پیشی جنگی را علیه ایران iبه راه بیندازد که این را در مدل‌های نیروگاه عراق و نیروگاه هسته‌ای سودان هم دیده‌ایم در حالی که آمریکایی‌ها در نظر دارند در یک حرکت نظام حمل گسترده‌ای را iبه ایران انجام دهند که این اختلاف نظر میان آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد.

کوشکی اضافه کرد: آمریکایی‌ها معتقدند که حمله نظامی iبه ایران iبه وقت زیادی نیاز دارد؛ چرا که مدل حمله‌شان iبه ایران حمله گسترده است در حالی که صهیونیست‌ها وقت حمله را کوتاه می‌دانند.

عضو هیئت علمی گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران در ادامه iبه مقایسه طرفداران و مخالفان حمله یا توقف آن علیه ایران در میان سیاستمداران ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در این خصوص ختلاف‌ نظرهای عمده‌ای میان مردم، حاکمیت و نظامیان آمریکایی و صهیونیستی وجود دارد.

در انتهای جلسه میهمانان جلسه iبه پرسش‌های دانشجویان پاسخ دادند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.