نشست تبیین رسالت‌های دانشجویی در قم برگزار شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

اولین نشست تبیین رسالت‌های دانشجویی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام محمدمهدی کرمی رییس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های قم در این نشست گفت: دانشجویان جایگاه والایی در توسعه و تعالی نظام دارند و مقام معظم رهبری همواره بر ایجاد فضاهای مناسب در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی تاکید داشته‌اند.

وی رسالت مهم دانشجویان را حرکت در مسیر ولایت و کسب بینش عمیق سیاسی دانست و اظهار نمود: معظم‌له همواره مطالباتی از دانشجویان iبه عنوان قشری فهیم و آگاه دارند که باید مورد توجه قرار گیرد. تعمق در مسائل و کسب بینش‌های عمیق از ویژگی‌های مهم دانشجویان در مواجهه با مسائل اجتماعی و سیاسی است.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل جامعه اسلامی دانشجویی در دانشگاه قم خاطرنشان نمود: این جامعه نوپا رسالت‌های بسیاری را در تحقق مطالبات و منویات رهبری دارد و در این زمینه مسوولیت سنگینی بر دوش دانشجویان قرار گرفته است. این تشکل باید با سعی و تلاش گسترده و iبهره‌گیری از اطلاعات جامع در جهت تحقق منویات رهبری در دانشگاه‌ها گام بردارد.

رییس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های قم تصریح نمود: برای شناخت هدف اصلی و مقابله با انحراف در این مسیر باید با بصیرت و هوشیاری حرکت نمود و با احساس مسوولیت وارد عرصه تلاش شد.

وی بصیرت را عاملی مهم در جلوگیری از انحراف خواند و گفت: دشمن در توطئه‌های خود نسل جوان و دانشجو را مورد هدف قرار داده است و دانشجویان در این میدان باید با هوشیاری و تکیه بر منویات ارزشمند رهبری iبه مبارزه بپردازند.

وی افزود: در هر رشته و مقطعی، دانشجو رسالتی مهم در ولایتمداری دارد تا با کسب آگاهی مورد نیاز در مسیر انحرافی قرار نگیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.