نشست خبری اعلام برنامه‌های همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها»برگزار شد

۱۶اردیبهشت،

اعلام برنامه‌های همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها» پیش از ظهر امروز، دوشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه، طی یک نشست خبری در سالن اجتماعات خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛  نشست خبری اعلام برنامه‌های همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها صبح امروز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی تقوی رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و دبیر همایش، محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن و رحیم قربانی، رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در سالن کنفرانس خبرگزاری ایکنا و با حضور جمعی از اصحاب رسانه‌ها برگزار شد.

رونمایی از کتاب “میزان بصیرت” با معرفی ۴۰ شخصیت قرآنی در همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها»

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن و دبیر همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها» با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا دبیری این دوره از همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها» را بر عهده دارد، بیان  کرد: این طرح از ماه‌ها قبل توسط دستگاه‌های مختلف قرآنی و فرهنگی مطرح شده بود، اما توفیق اجرای این همایش به خبرگزاری ایکنا داده شد تا زمینه اجرایی کردن آن را فراهم کند.
دراین نشست رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان از برگزاری همایش جامعه قرآنی، بصیرت، رسالت‌ها و آسیب‌ها در روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: این همایش طی یک روز و از ساعت ۹ لغایت ۱۳ در محل لانه جاسوسی برگزار خواهد شد، همچنین در این همایش یک‌روزه، که با حضور چهره‌های شاخص قرآنی، برگزار می‌شود، «حسن رحیم‌پور ازغدی» به ایراد سخن خواهد پرداخت.
وی از چاپ یک کتاب برای این همایش خبر داد و گفت: کتاب «میزان بصیرت» کتابی است که در آن مطالبی دربارهٔ ۴۰ شخصیت قرآنی بیان شده و در روز برگزاری این همایش رونمایی می‌شود.
تقوی در خصوص دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این همایش گفت: این برنامه با مشارکت؛ شورای عالی قرآن، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن، رادیو قرآن، سیمای قرآن، جامعهالقرآن، حوزه‌های علمیه، اتحادیه مؤسسات و اتحادیه تشکل‌های قرآنی برگزار می‌شود.
در بخش دیگری از این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی تقوی، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا در مورد اقدامات صورت گرفته برای برگزاری همایش جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها توضیحاتی ارائه داد که از جمله آنها می‌توان به تهیه بیش از ۱۵۰ مصاحبه تخصصی با موضوع همایش از اساتید، حفاظ، قرا، مفسران و مسئولان قرآنی کشور اشاره کرد.
وی همچینین از انتشار یافتن این مصاحبه‌ها در قالب یک ویژ‌نامه تخصصی خبر داد وگفت: پس از برگزاری همایش جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها در اختیار جامعه قرآنی قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام تقوی در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه کیهان در مورد تمهیدات اندیشیده شده برای همه‌گیر شدن فرهنگ قرآنی که بخش اعظمی از آن مشکلات مربوط به بودجه‌های قرآنی است گفت: در این همایش هدف این است که خروجی همه نهادها و سازمان‌ها به بصیرت ختم شود. اما نکته مهم این است که کسی حق ندارد به خود این اجازه را بدهد که چون بودجه قرآنی کم است از قرآن سوء استفاده کند و قرآن را همانگونه که خود می‌خواهد تفسیرکند و آموزش دهد و یا در این مورد کم بگذارد و آن را از عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی جدا سازد.
وی با تأکید بر اینکه مبنای کار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نباید مادیات باشد اظهار کرد:شاید مادیات مشکل اصلی نهادهای قرآنی باشد اما نباید این امر به دغدغه اصلی نهادهای قرآنی تبدیل شود.
حجت‌الاسلام تقوی در ادامه در پاسخ به سرال خبرنگار نسیم آنلاین در مورد برنامه‌های این همایش نیز گفت: رویکرد همایش یک رویکرد قرآنی است و در آن برنامه‌های تلاوت، ابتهال، نمایش و سخنرانی خواهیم داشت که در بخش سخنرانی با سخنرانان متعددی روبرو هستیم که هر کدام در زمان‌های کوتاهی به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند. سخنران اصلی مراسم نیز رحیم‌پور ازغدی خواهد بود.

حضوربسیج در کنار جامعه قرآنی در همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها»

«حسین قربانی» مسئول مرکز قرآنی سازمان بسیج دانشجویی نیز طی سخنانی در این نشست ، قرآن کریم را مبنای همه برنامه‌های جامعه دانست و گفت: اگر‌چه امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است اما قرآن کریم مبنای همه تحولات و فعالیت‌های جامعه است و بصیرت از نکاتی است که همه خواص از جمله فعالان قرآنی باید در افزایش آن همواره گام بردارند.
وی با اشاره به اینکه باید جامعه قرآنی در عرصه‌های حماسه‌ساز از همه اقشار جلو‌تر باشد، گفت: جامعه قرآنی باید بر اساس آیات و روایات از همه اقشار جامعه پیش‌روتر باشد، از این رو نمی‌توان پذیرفت که فردی فعال قرآنی بوده و دارای بصیرت نباشد.
قربانی از حضور بسیجیان در همایش جامعه قرآنی، بصیرت، رسالت‌ها و آسیب‌ها خبر داد و گفت: بسیجیان نقشی را که جامعه قرآنی در خصوص بصیرت بر عهده دارد، وظیفه خود می‌داند از این رو با حضور در این همایش این نقش را به خوبی ایفا خواهد کرد.
وی از برگزاری ۶ پیش همایش برای برگزاری مطلوب‌تر برنامه خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها قرآنی کشور در تلاشند تا با حضور در این همایش، نقش مؤثری در افزایش بصیرت جامعه ایفا کنند، همچنین برای برگزاری مطلوب‌تر این برنامه ۶ پیش‌همایش برگزار شده است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.