نشست خبری سومین جشنواره فیلم عمار برگزار شد

۰۷م آذر ،

امروز نشست خبری سومن دوره جشنواره مردمی فیلم عماربرگزار شد.

به گزارش هنر آنلاین،امروز نشست خبری سومین دوه جشنواره مردمی فیلم “عمار” با حضور جلیلی دبیر شورای سیاستگذاری و طالب زاده دبیر این جشنواره برگزار شد.
 

در ابتدای این نشت وحید جلیلی در مورد این جشنواره و سابقه آن گفت: یکسال پس از حماسه ۹ دی جشنواره فیلم “عمار” با معدود فیلم‌هایی آغاز به کار کرد، این جشنواره در دوره دوم در پنج محور بیداری اسلامی‌، تاریخ انقلاب اسلامی،‌ نقد داخل گفتمانی،‌ فتنه ۸۸ و جنگ نرم ادامه یافت که تعداد قابل توجهی از فیلمسازان جوان حزب‌اللهی در آن شرکت کردند.ما اکنون در حال برنامه ریزی برای برگزاری سومین دوره جشنواره فیلم “عمار” در دی ماه هستیم که در همان پنج محور که گفته شد برگزار می‌شود. خوشحالیم که آقای طالب زاده در این دوره هم کار کنار ما را پذیرفتند و دبیری جشنواره را برعهده گرفتند.

او دربارهٔ مکان برگزاری جشنواره در سال جاری گفت: رایزنی‌هایی در این زمینه انجام شده و سینما فلسطین که سال‌های قبل میزبان جشنواره بود امسال هم مد نظر هست اما مکان قطعی برگزاری جشنواره را طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.

در ادامه نادر طالب زاده دبیر سومین جشنواره مردمی فیلم “عمار” گفت:خوشحالم که امسال هم دبیری این جشنواره را بر عهده دارم چون جنس فیلم‌هایی که به جشنواره “عمار” ارسال می‌شود جنس متفاوتی از سایر جشنواره‌ها است. به نظرم کشورمان به جشنواره‌ای که به محورهای اصلی انقلاب اسلامی توجه کند واقعا نیاز داشت. گرچه اکثر جشنواره‌های ما مانند فجر و سینما حقیقت جشنواره‌های قوی می باشند اما متاسفانه جای خالی بحث گفتمان انقلاب اسلامی در آنها وجود داشت.جشنواره “عمار” حال که در آستانه سومین دوره خود قرار گرفته است،‌ رشد خوبی داشته است و باید تلاش کرد تا بتوان فیلمسازان جوانی که استعداد دارند و استعداد آنان در این جشنواره نمایان شده را رشد داد.

طالب‌زاده در مورد موضوعات فیلم‌های این جشنواره گفت: ما در این دوره با موضوعات بسیار جذاب و متفاوتی روبرو هستیم که آنها را در جشنواره دیگری پیدا نمی‌کنید البته شاید بعضا بعضی از فیلم‌ها از لحاظ ساختاری ضعیف باشند و این ضعف ساختار لزوم برگزاری دوره‌های سینمایی را برای این بچه‌های با انگیزه مشخص می‌کند.

او افزود: امیدوارم رسانه‌ها از جمله صدا وسیما به جشنواره “عمار” توجه کافی داشته باشند. معتقدم در این دوره از انقلاب اسلامی که به لطف دشمنی دشمنان به سطح قابل توجهی رسیده‌ایم،‌ نیاز به فیلمسازان منتقدی داریم که هم افق را ببینند و هم به مشکلات اشاره کنند تا بتوانیم نقدی داخل گفتاری را ایجاد کرده و مشکلاتمان را اصلاح کنیم.

طالب زاده تصریح کرد: به نظرم حتی شاید بعضی از فیلم‌هایی که در این جشنواره حضور دارند در شرایط فعلی قابل نمایش از تلویزیون به عنوان رسانه ملی نباشند که البته هیچ اشکالی هم ندارد اتفاقا بعضی از این فیلم‌ها سنگ محکی برای تحمل رسانه‌ها هم است.

در این نشست حمید بامروت‌نژاد دبیر اجرایی سومین جشنواره فیلم “عمار” در مورد تعداد آثار رسیده به این دوره از جشنواره گفت: اگرچه مهلت فراخوان جشنواره تا پایان آبان ماه تعیین شده بود اما به سبب استقبال این فراخوان تا ۱۵ آذر تمدید شده است.

وی افزود: تا کنون ۸۶ فیلمنامه ،‌ ۴۷ نقد‌، مقاله و پژوهش سینمایی‌، ۳۸۳ فیلم( شامل انیمیشن،‌ داستانی‌، سینمایی،‌ مستند،‌ کوتاه و نماهنگ) در پایگاه اینترنتی جشنواره ثبت شده است که مجموعا تا کنون ۵۱۶ اثر شده است. ضمن آنکه هنوز هم تا پایان فراخوان جشنواره یک هفته زمان باقی است. البته این را هم باید تاکید کنم که از میان این ۵۱۶ اثر،‌ ۲۰ اثر از خارج از کشور و از کشورهایی مانند افغانستان‌، مصر،‌ تونس‌، یمن‌ و غزه به جشنواره ارسال شده است.

مروت نژاد دربارهٔ برنامه‌ریزی‌ها برای اکران فیلم‌های این دوره از جشنواره گفت: در حوزه اکران طبق روال دو دوره قبل‌، برگزیدگان جشنواره به شکل مردمی در مکان‌های عمومی مانند مسجد‌، حسینیه‌، دانشگاه‌، سینما،‌ پارک‌، مزار شهدا‌ و… و با پتانسیل مردمی اکران می‌شوند. چندی قبل فراخوان ثبت درخواست اکران مردمی روی پایگاه اینترنتی جشنواره گذاشته شد و تا کنون از گرمسار‌، قم‌، تهران‌، کرمان و… در داخل و همچنین از انجمن اسلامی بلژیک‌، غزه‌ و… در خارج از کشور درخواست‌هایی برای اکران آمده است.
 

سومین دوره جشنواره فیلم “عمار” در دی ماه امسال برگزار خواهد شد.
 

پایان پیام/
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.