نشست خبری وزرای خارجه ایران و ژاپن برگزار شد/صدور بیانیه مشترک بین دو کشور

فروردین ۱۴۰۳

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط دیرینه ایران و ژاپن، گفت: امیدواریم سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران آغاز تازهی در گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف باشد.

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (یکشنبه) بلافاصله پس از بازگشت از ژنو به تهران، در نشست خبری مشترک با همتای ژاپنی خود در پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد تهران، گفت: امیدواریم سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران آغاز تازهی در گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف باشد.

 ظریف افزود: روابط ایران و ژاپن بسیار دیرینه است که جمهوری اسلامی به آن اهمیت بسیاری می‌دهد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه ژاپن به ایران اظهارداشت: وزیر خارجه ژاپن در تهران ملاقات‌های متعددی داشته و اکنون نیز بیانیه مشترک بین دو کشور تنظیم و صادر شده است.
 
وزیر امور خارجه ‍ژاپن نیز در این نشست با مهم خواندن روابط توکیو با تهران گفت: مفتخرم که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده ام و با دکتر روحانی رییس جمهوری و آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدارهای دوجانبه داشته ام.
 
«فومیو کیشیدا» با بیان این که امروز هم توانستم با آقای دکتر ظریف ملاقات کنم، افزود: پیش از این هم با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار داشتم.
 
وی به دیدار ۵۰ دقیقه ای امروز خود با همتای ایرانی اش اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار روابط دو جانبه، اوضاع منطقه ای و مسایل هسته ای ایران مورد بحث و تبادل نظر صریح قرار گرفت.
 
وزیر امورخارجه ‍ژاپن خاطرنشان کرد: در این سفر و برای اولین بار به عنوان دستاورد این سفر بیانیه مشترکی بین وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن صادر شد.
 
فومیو کیشیدا که در صدر هیاتی برای دیدار رسمی دو روزه دیروز شنبه وارد تهران شده بود، پس از دیدار با همتای ایرانی خود و شرکت در این نشست خبری، تهران را ترک کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.