نشست هم اندیشی باید به دنبال ارائه طرحی برای برون‌رفت سوریه از وضعیت کنونی باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نشست هم‌اندیشی تهران درباره سوریه گفت: دوستان سوریه در این نشست با ارائه یک بسته سیاسی قابل قبول در عرصه بین‌المللی می‌توانند در حل بحران سوریه گام بردارند.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست هم‌اندیشی وزاری خارجه کشورهای همسایه در تهران گفت: این کشورها به جای آنکه به دنبال ثبات و آرامش در سوریه باشند همنوا با کشور‌های غربی کمر همت بر نابودی سوریه بستند، دوستان سوریه در نشست هم‌اندیشی باید با ارائه طرح بتوانند گروههای معارض در سوریه را پای میز مذاکره بیاورند.

وی در ادامه تصریح کرد: لازم است دولتهای حامی تروریست‌ها در این کشور را با ابزارهای خاص از طریق مجامع بین المللی وادار به ترک اقدامات تروریستی کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه اگر چنین نتایجی از نشست‌های هم‌اندیشی درباره سوریه به دست آید این جلسه را می‌توان موفقیت‌آمیز خواند و در غیر این صورت باید کار را به مردم سوریه سپرد، گفت: امروز، عمده مشکلات سوریه دخالتهای بیگانگان است که تمامیت ارضی سوریه، مصالح کشور و ملت سوریه را نادیده گرفته و با بی‌پروایی وارد عرصه‌ای شدند که این عرصه می‌تواند به ضرر کشور سوریه و منطقه باشد.

نماینده مردم یزد و صدوق در ادامه تصریح کرد: متاسفانه مجامع بین‌المللی در راستای تامین و بازگشت ثبات و امنیت به کشور سوریه گام بر‌نمی‌دارند و این اقدام سلطه‌مداران خارجی را ترغیب می‌کند که این شیوه و روش را در کشورهای دیگر هم اجرا کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید یک سد و مانع در قبال چنین اهداف خطرناکی که امروزه توسط استکبار جهانی و برخی کشورهای غربی در حال رقم خوردن است ایجاد کرد، گفت: نشست هم‌اندیشی از آن جهت‌ که می‌تواند با ارائه یک بسته سیاسی قابل قبول در عرصه بین‌المللی ثبات و آرامش را به کشور و ملت سوریه بازگرداند، حرکت قابل قبولی است.

گفتنی است نشستی مشورتی درباره سوریه با حضور تعدادی از کشورهایی که دارای موانع اصولی و واقع بینانه در قبال تحولات این کشور هستند فردا(پنج شنبه)  در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.