نصب آثار حجمی تازه در بزرگ‌ترین بزرگراه شمالی- جنوبی پایتخت

فروردین ۱۴۰۳

http://www.bananews.ir/زیباسازی جداره بزرگ‌ترین بزرگراه شمالی- جنوبی پایتخت همزمان با عملیات عمرانی انجام شد و هم اکنون به نقل از مدیران، این بزرگراه فضای مناسب بسیاری برای نصب آثار حجمی دارد و به زودی آثار دیگری در آن نصب می‌شود.
به گزارش امروزه توجه به مباحث مربوط به زیباسازی در پروژه‌های عمرانی از جمله مباحثی است که در کشورهای پیشرفته دنیا مد نظر قرار می‌گیرد و همزمان با اجرای طرح عمرانی، طرح‌های زیباسازی هم به اجرا در می‌آید تا فضای خشک و خشن بزرگراه‌ها، تونل‌ها و دیگر سازه‌های شهری تلطیف شده و حس آرامش را به شهروندانی که مدت‌ها در این فضا قرار دارند، منتقل کند و به طور کلی به فضای شهری روح ببخشد.
بر همین اساس در سال‌های اخیر مدیریت شهری تهران نیز با وجود اجرای طرح‌های بی‌شمار عمرانی، توجه به مباحث زیباسازی را از یاد نبرده و ایجاد فضای سبز بزرگراهی و زیباسازی جداره‌های بزرگراه‌ها همواره در دستور کار بوده است؛ به طوری که در بزرگراه ۳۵ کیلومتری تازه ساخت امام علی(ع) علاوه بر احداث فضای سبز، نصب آثار حجمی و زیباسازی جداره‌ها نیز انجام شده است.
در این رابطه مجتبی موسوی، مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی شهر تهران می‌گوید: فضای مناسب برای نصب آثار حجمی در بزرگراه امام علی (ع) بسیار است و در آینده به تعداد آثار نصب شده افزوده خواهد شد.
او با بیان اینکه تاکنون ۸ اثر حجمی با مضامین مذهبی و حول محور حضرت علی(ع) در این بزرگراه به ویژه در بخش تازه افتتاح شده آن، نصب شده است، می‌افزاید: البته بعضی از آنها پیش از بهره‌برداری بزرگراه و بخشی دیگر بعد از آن نصب شد که البته در آینده نیز آثار تازه دیگری در بزرگراه نصب می‌شود.
وی در خصوص آثار نصب شده اظهار می‌کند: اثر«بسم‌ا…» در محدوده منطقه ۸ بزرگراه امام علی (ع)، «قاصدک» در محدوده منطقه ۲۰ این بزرگراه، خط برجسته «علی‌ای همای رحمت» در منطقه ۲۰ از جمله آثاری می باشند که تاکنون نصب شده‌اند. مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی در ادامه اضافه می‌کند: اثر «علی» کاری حجمی است که جانمایی آن در محدوده منطقه یک بزرگراه امام علی (ع) انجام شده و به زودی نصب خواهد شد.
وی تصریح می‌کند: همچنین اثر «ضریح» که اثری نقش برجسته است و نام مبارک حضرت علی را به خط کوفی نشان می‌دهد به زودی در بزرگراه نصب می‌شود. موسوی با بیان اینکه آثار نصب شده در این بزرگراه از جمله آثار منتخب فراخوان احجام مذهبی سازمان زیباسازی است، می‌گوید: این فراخوان مرداد سال قبل اعلام شد و آثار منتخب طی سه مرحله داوری شدند که به مرور در شهر تهران در حال نصب می باشند، بعضی از این آثار نیز برای نصب در بزرگراه امام علی (ع) برگزیده شدند.
وی بزرگراه امام علی (ع) را دارای فضای مناسب برای نصب آثار حجمی می‌داند و می‌افزاید: در حال حاضر از تمامی این فضاها استفاده نخواهیم کرد تا امکان نصب آثار بهتر و با کیفیت‌تر را در آینده از دست ندهیم. بزرگراه تازه ساخت امام‌علی(ع) بالغ بر ۵۰ کیلومتر جداره دارد که زیباسازی جداره‌های این بزرگراه در حال انجام است و به نقل از مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ۱۷ سناریو برای آن تعریف شده است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.