نصب ۱۷ شبکه لرزه نگاری در مناطق زلزله خیز اهر-ورزقان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر انوشیروان انصاری در نشست تخصصی با ارائه گزارشی از بررسی های علمی زلزله های دوگانه آذربایجان شرقی، افزود: زلزله های دو گانه این استان توسط ۳ ایستگاه لرزه نگاری “ماکو” در ۲۱۰ کیلومتری کانون لرزه، “گرمی” در ۱۰۷ کیلومتری کانون لرزه و “زنجان” در ۲۵۰ کیلومتری کانون لرزه ثبت شده است.

رئیس مرکز ملی شبکه لرزه نگاری باندپهن ایران با اشاره به تعداد پس لرزه های این دو زلزله، اظهار داشت: بزرگترین پس لرزه رخ داده شده در این حادثه وقوع دو پس لرزه با بزرگای ۵ در مقیاس ریشتر و سایر پس لرزه ها با بزرگای بین ۳ و ۴ بوده است.
 

وی با بیان اینکه به تدریج از تعداد پس لرزه ها در مناطق زلزله زده کاسته شده است، خاطر نشان کرد: در این زلزله مناطق روستایی و ۳ شهر اهر، هریس و ورزقان متحمل بیشترین خسارت شدند.
 

انصاری از احداث شبکه لرزه نگاری در این منطقه خبر داد و یادآور شد: در این منطقه ۱۷ شبکه لرزه نگاری نصب شده است. داده های این شبکه می تواند به محققان داده های خوبی را از نظر لرزه خیزی منطقه ارائه دهد.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. Ali.:

    Y

  2. علی االهوردی ازروستای تخمدل ورزقان:

    سلام من یکی ازروستای شهرستان ورزقان هستم من ازروستای زلزله‌زده ورزقان هستم من چهارساله از زمان زلزله بیکارم سرپرست یک خانواده هستم به امید خدا کمکم کنید پدربشم بچه دار نمیشم پول ندارم توروخدا کمکم کنید بی فرزند نباشم ممنون خاک پای شما علی
    شماره کارتم۶۰۳۷۹۹۷۱۰۱۰۳۶۴۷۴

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.