نظارت کامل iبهداشتی و شرعی بر ذبح دام انجام شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

در روز عید قربان نظارت کامل iبهداشتی و شرعی بر ذبح دام در جایگاه های پیش بینی شده در سراسر کشور انجام شد.

سیدمحسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: سازمان دامپزشکی کشور اقدامات مختلفی در خصوص نظارت بر قربانی دام در روز عید قربان انجام داده که بازرسی و نظارت پیش از کشتار در جایگاه های عرضه دام از جمله این نظارت هاست.

وی در خصوص تحت نظارت و کنترل قرار داشتن قربانی دام در روز عید قربان گفت: با همکاری شهرداری ها جایگاه هایی برای قربانی دام پیش بینی شده بود که ناظرین دامپزشکی در این جایگاه ها بر سلامت دام نظارت کامل داشتند.

دستور با اشاره iبه اینکه مردم از این جایگاه ها دام مورد نظر خود را برای قربانی در روز عید قربان تهیه نمودند گفت: با هماهنگی های انجام شده همهی کشتارگاه های سراسر کشور از ساعت اولیه روز عید فعال بودند iبه طوریکه بازرسی دام پیش از کشتار، بازرسی کامل لاشه دام بعد از کشتار و استحصال گوشت iبه طور کامل انجام شد و حتی نظارت بر ذبح شرعی انجام و دعای پیش از قربانی دام نیز در این جایگاه ها قرائت شد.

دستور با اشاره iبه همکاری و هماهنگی های انجام شده سازمان دامپزشکی با حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: روحانیون در جایگاه های عرضه و ذبح دام در سطح کشور حضور دارند که هم بر ذبح شرعی نظارت دارند وهم دعای پیش از قربانی را قرائت می نمایند در نتیجه همه اقدامات و زمینه هایی که برای یک قربانی خوب و کامل از لحاظ مسائل شرعی و iبهداشتی نیاز بود فراهم شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه برای قربانی در روز عید قربان امکانات مناسبی در برخی مراکز خرید فراهم شده بود افزود: اشخاصی که قصد قربانی و اهدا دام iبه مراکز خیریه را داشتند می توانستند از این امکان موجود استفاده نمایند و پس از خریداری دام و انجام قربانی در همان مرکز خیریه، قربانی خود را اهدا نمایند.

وی از فعالیت ۲۳ جایگاه عرضه دام و قربانی و مراکز خیریه پیش بینی شده برای ذبح دام را در شهر تهران خبر داد و گفت: در این جایگاه ها روحانیون و نمایندگان سازمان دامپزشکی حضور داشتند و علاوه بر عرضه دام و ذبح،‌نظارت iبهداشتی و شرعی نیز دراین جایگاه ها صورت گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه همهی اداره های سازمان دامپزشکی در روز عید قربان آماده ارائه خدمات در خصوص ذبح قربانی دام بودند تصریح نمود: آلیپ های سیار با استقرار در این ادارات iبه مردم خدمات رسانی می نمودند.

دستور با بیان اینکه در هر شهرستان شماره تلفن ادارات دامپزشکی برای مردم اعلام شده بود اظهار داشت: این ادارات پس از تماس تلفنی شهروندان اکیپ های سیار را iبه منطقه اعزام می نمودند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.