نظام آموزشی عاملی مؤثر در افزایش سرانه مطالعه است

۲۸م آذر ،

نظام آموزشی با انتخاب و بکار گیری معلمان آگاه به طوریکه با سیستم نظام آموزشی و ارتقاء سطح مطالعه در دانش آموزان آشنا باشد، سبب افزایش سرانه مطالعه می شود.

داوود گنجه ای نویسنده و موسیقیدان معاصر ما در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: خانواده نقش بسزایی در افزایش مطالعه در کودکان دارد.
وی اظهار داشت: وقتی والدین در خانواده مطالعه را دنبال می کنند ، این جریان در کودکان فرهنگ سازی می شود وبه صورت عادت در می آید و همین مسأله سبب افزایش سرانه مطالعه خواهد شد.
وی افزود: نظام آموزشی نیز می تواند در این راستا بسیار مؤثر باشد. نظام آموزشی می تواند با انتخاب معلم آشنا به سیستم درست نظام آموزشی و همچنین ارتقاء سطح مطالعه در دانش آموزان عامل افزایش سطح مردانه مطالعه شود.
داوود گنجه ای در رابطه با تأثیر گرانی کاغذ برکاهش میزان مطالعه گفت: این مسأله سبب گرانی کتاب و بوجود آمدن مشکلاتی برسر راه نشر می شود و با این اوصاف سبز خانواده خالی از مطالعه می شود. چرا که میزان انتشار یافتن کتابها پایین آمده و افزایش قیمت سببات بی تمایلی مخاطبان را فراهم می آورد.
وی در پایان اظهار کرد: ایجاد عادت، ایجاد کنجکاوی و در اختیار گذاشتن  کتابهای جذاب از همان ابتدا در اختیار کودکان بعنوان یکی از وظایف خانواده، همینطور بکار گیری پرسنل آموزشی موفق در سطح کیفی آموزشی و مطالعه در نظام آموزشی از جمله راهکارهایی پیشرفت و افزایش سرانه مطالعه است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.