نظام آموزشی مالزی با استانداردهای جهانی منطبق می شود

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبر آسیا، نخست وزیر مالزی همچنین وعده داد که فرصت های مساوی برای همه وجود داشته باشد و نظام آموزشی این کشور سیاست زده نباشد.

نظام آموزشی مالزی به خاطر چند قومیتی بودن این کشور بسیار پیچیده است. در این کشور علاوه بر مدارس مالزیایی، چینی، تامیلی، مدارس مذهبی و همچنین مدارس بین المللی زیادی وجود دارد.

نخست وزیر مالزی خاطرنشان کرد، بر اساس این برنامه مدارس بیشترین تمرکز خود را بر تربیت نسل آینده که دارای استانداردهای جهانی باشند قرار می دهد و مسایل سیاسی جایی در این نظام آموزشی نخواهد داشت.

تحول آموزشی مالزی در دوره ۱۳ ساله اول خود با تمرکز بر آموزش معلمان و حمایت از مهارت های حرفه ای اجرا می شود.

دوره دوم این برنامه که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ اجرا خواهد شد، نیز توسعه نظام آموزشی را در دستور کار دارد و سپس در دوره پنج ساله بعدی که تا سال ۲۰۲۵ طول می کشد حرکت به سوی یک نظام آموزشی برتر با افزایش کیفیت آموزشی مد نظر خواهد بود.

از جمله برنامه هایی که دولت مالزی درصدد اجرای آن است تا بتواند نظام آموزش خود را ارتقا دهد، تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی است.

دسترسی برابر به آموزش با کیفیت بر اساس استانداردهای جهانی، کسب اطمینان از یادگیری زیان انگلیسی، تسلط کامل بر زبان مالایی، کسب اطمینان از بکارگیری مدیران توانمند در تمام مدارس و افزایش بازخورد هر دانش آموز بر اساس هزینه های صرف شده از جمله اهدافی است که در برنامه جامع نظام آموزشی مالزی گنجانده شده است.

براساس نظام آموزشی مالزی مدت تحصیل در دوره ابتدایی شش سال است که تحصیل دراین دوره از شش سالگی شروع می شود.

دوره متوسطه در مالزی به دو مقطع تقسیم می شود؛ مرحله اول یک دوره سه ساله است که در آن آموزش های عمومی و پیش حرفه ای شامل رشته های مختلف فنی و هنری به دانش آموزان ارایه می شود که در پایان فراگیران در یک امتحان عمومی شرکت می کنند.

مرحله دوم که مدت آن دو سال است، آموزش های عمومی و حرفه ای به دانش آموزان ارایه می شود و در پایان آن نیز امتحانی عمومی از فراگیران گرفته می شود. یک دوره پیش دانشگاهی دو ساله نیز در نظام آموزشی مالزی در نظرگرفته شده است.

آساق**۳۳۵**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.