نظام دانشگاهی کشور کارکرد مناسب خود را ارائه نمی دهد

به گزارش ایرنا،ˈمصطفی رضوی فقیهˈروزپنجشنبه درنخستین روز از کنفرانس ملی دانشجویی مدیریت کارآفرینی که به مدت دو روز از سوی دانشگاه شاهد در مجموعه فرهنگی ورزشی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود،افزود: توانمندی دانش آموختگان دانشگاهی کشور بالاست امانظام آموزش عالی فقط به ارائه راه کارهای ساده بسنده می کند.

وی یادآور شد: هم اکنون فقط ۲ واحد درس کارآفرینی در دانشگاههای کشور ارائه می شود که این میزان برای دانشجویان کشور که باید وارد عرصه کارآفرینی شوند،کافی نیست.

وی تاکید کرد: هم اکنون کارآفرینی رشته ای علمی است و رتبه بندی دانشگاههای جهان نشان می دهد رتبه های برتر دانشگاههایی هستند که در آنها کارآفرینی نقش ارزنده ای در کارهای پژوهشی آنها دارد.

رضوی فقیه تصریح کرد: کارآفرینی ابزار علمی دارد و باید به این رشته با رویکردی جدی در دانشگاههای کشور توجه شود.

وی با اشاره به اعلامیه یونسکو که درسال ۱۹۹۸ انتشار یافت گفت: در این اعلامیه آمده بود که باید به کارآفرینی به عنوان دغدغه اساسی دانشگاهی توجه شود.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران بااشاره به اینکه باید محیط کسب وکار را مستعدفعالیت های کارآفرینانه فراهم کرد گفت: ، نمی توان محیط کسب و کار مستعد نداشته باشیم اما انتظار داشته باشیم که دانشگاهها با اصلاح سازو کارهای خود معجزه کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان ،برنامه ریزان اجتماعی و سیاستگذاران باید به توانمندی دانشجویان کشور توجه کنند و شرایط بازار کار را برای فعالیت آنها فراهم سازند.

اقتصام ** ۹۱۲۳ **۱۵۹۰

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.