نظر جالب فضانوردان درباره بازگشت به خانه در روزهای کرونایی

فضانوردان “ایستگاه فضایی بین‌المللی” اخیرا طی یک تماس ویدئویی با ناسا، بازگشت به کره زمین در روزهای کرونایی را سخت تلقی کردند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از آسوشیتدپرس، دو تن از فضانوردان ناسا که هم‌اکنون در “ایستگاه فضایی بین المللی” به سر می‌برند، اخیرا طی یک تماس ویدئویی اظهار کردند که بازگشت به زمین پس از گذشت نیم سال حضور در فضا در این روزها که شرایط زمین به شدت تغییر کرده است، کار دشواری است.

“اندرو مورگان”( Andrew Morgan) فضانورد ناسا در این باره اظهارکرد: فضانوردان ایستگاه فضایی تلاش کردند که اخبار مربوط با بیماری “کووید-۱۹” را به دقت رصد و پیگیری کنند. ولی با این وجود درک اینکه واقعا چه اتفاقی در زمین در حال وقوع است و چه چیزی در انتظار است، بسیار مشکل است.

جمعه آینده ماموریت ۹ ماهه این فضانورد در “ایستگاه فضایی بین‌المللی” به پایان خواهد رسید و به زمین بازخواهد گشت.

“جسیکا میر”(Jessica Meir) دیگر فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی که پاییز گذشته موفق شد اولین پیاده‌روی فضایی کاملا زنانه را انجام دهد، گفت: دیدن اتفاقاتی که هم‌اکنون در زمین رخ می‌دهد، برای ما ماورای واقعیت است. حس ما این است که زمین از منظر فضا همچنان خیره‌کننده به نظر می‌رسد. مانند گذشته.

وی ادامه داد:بنابراین برای ما مشکل است که تمامی تغییراتی که در زمین به وجود آمده را باور کنیم.

اندرو مورگان که پزشک اورژانس ارتش بوده، گفت: در حاضر احساس گناه می‌کنم که قرار است در اواسط بروز این بحران پزشکی به زمین بازگردم.

جسیکا میر افزود: سخت است که پس از ۷ ماه حضور در فضا و دوری از دوستان و خانواده، قادر به در آغوش گرفتن آن‌ها نخواهیم بود. وی پیش‌بینی کرده که پس از بازگشت به زمین در جمعه آتی، احساس انزوای بیشتری را در مقایسه با فضا تجربه خواهد کرد.

این فضانورد زن گفته که باید منتظر ماند و دید که بازگشت به زمین چگونه پیش خواهد رفت.

“اندرو مورگان” در ژوئیه گذشته و “جسیکا میر” در سپتامبر گذشته به فضا سفر کردند و قرار است در تاریخ ۱۷ آوریل سال جاری(۲۹ فروردین) به همراه همکار روسی خود “اولگا اسکریوپوچکا” (Oleg Skripochka) با استفاده از کپسول سایوز به زمین بازگردند و در قزاقستان فرود آیند.

به این ترتیب با ترک این سه تن، سه فضانورد جدید در ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی خواهند ماند.

 “کریس کاسیدی (Chris Cassidy) از ناسا،” آناتولی ایوانیشین”(Anatoly Ivanishin) و “ایوان واگنر”(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه فضانوردان جدیدی هستند که روز پنج‌شنبه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.