نعیم قاسم: هیچ ارتباطی با حملات و درگیری‌های اخیر در لبنان نداریم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه این حزب ارتباطی با حملات انجام شده ندارد، گفت: باید طرحی برای انتخاب نهایی نخست وزیر و تشکیل کابینه ارائه شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه بحران لبنان به شکلی آزاردهنده تمامی ابعاد معیشتی، مالی، اجتماعی و اقتصادی مردم را در برگرفته و گذشت هر روز از این خلأ سیاسی بر مشکلات و خطرات می‌افزاید، تأکید کرد: دیگر تکیه بر اصل گذشت زمان و اعمال فشار برای تشکیل کابینه قابل قبول نیست. راه‌حل‌های موجود شناخته شده و مشخص و نه متنوع هستند به همین دلیل باید برای انتخاب نخست وزیر و تشکیل کابینه اقدام شده و از اتلاف وقت که زیان بزرگی را به مردم و وضعیت اقتصادی کشور وارد می‌کند، جلوگیری کرد.

نعیم قاسم گفت: خواسته‌های مردم قانونی بوده و ما بخشی از این مردم هستیم و همین خواسته‌ها را که حق طبیعی مردم می‌دانیم خواستاریم و برای تحقق آن‌ها تلاش می‌کنیم.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: حق تجمع در میدان‌ها و تظاهرات برای اعلام نظر و تحت فشار گذاشتن مسؤولان اقدامی قانونی است که باید از آن حمایت شود اما بستن راه‌ها و توقف زندگی مردم اقدامی مردود است چرا که مجازاتی از سوی مردم برای مردم است و راه‌حلی برای تحت فشار گذاشتن حاکمیت نیست. بستن راه‌ها خطرات خود را نشان داده چه برسد به کشتار و زخمی کردن مردم.

نعیم قاسم در ادامه تأکید کرد: شهادت حسین شلهوب و سنا الجوندی در خیابان الجیه به دلیل بسته شدن راه در حد جنایت بوده است.

او در ادامه از ارتش لبنان و نیروهای امنیتی این کشور خواست مسؤولیت کامل امنیت راه‌ها و حفظ جان شهروندان را بر عهده بگیرند چرا که این مسؤولیت بزرگ و اصلی آن‌ها است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تمامی انواع اهانت‌ها، تعرض‌ها و پرتاب سنگ از سوی هر گروهی را محکوم کرد و گفت:‌ حزب‌الله با یک فتنه مذهبی، طایفه‌ای و منطقه‌ای روبرو شد که سعی در توقف فعالیت‌های سیاسی آن داشت اما در حال حاضر آماده مقابله با این فتنه است.

این چهره حزب‌الله لبنان در ادامه معرفی و محاکمه کسانی که به شکل پنهانی به آشوب در لبنان و پایین آوردن اهداف تظاهرکنندگان را خواستار شد.

نعیم قاسم در پایان گفت:‌ ما از حق آزادی بیان و حق اختلافات سیاسی حمایت می‌کنیم و موضع‌گیری‌هایمان را با شجاعت و وجوه کامل اعلام می‌کنیم. همه می‌دانند که ما ارتباطی با تمامی اتفاقاتی که در آن‌ها آشوب و تعرض رخ می‌دهد، نداریم و بر این موضع‌گیری‌خود باقی خواهیم ماند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.