نقایص امنیتی در فایرفاکس ۱۶ مربوط iبه لوکیشن (مکان) در این مروگر است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از فاوا نیوز در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

فاوانیوز: چندین مورد از آسیب پذیریهای فایرفاکس ۱۶ با اجرای آپدیت این مرورگر که توسط شرکت موزیلا ارائه شده برطرف خواهد شد. در طی دو هفته گذشته این دومین بار است که مرورگر فایرفاکس iبه سبب مشکلات امنیتی آپدیت میشود که همهی این نقایص امنیتی مربوط iبه لوکیشن (مکان) در این مروگر می باشند.

iبه گزارش تفسیری فاوانیوز iبه نقل از Pcworld،در روز نهم اکتبر فایرفاکس ۱۶ با ۱۴ طرح آسیب پذیری امنیتی عرضه شد که ۱۱ مورد آن بسیار جدی بود. این مسئله سبب شد در عرض ۲۴ ساعت شرکت موزیلا، دانلود این نرم افزار را iبه دلایل امنیتی متوقف کند و iبه منظور پوشش دادن این نقایص فایرفاکس ۱۶٫۰٫۱ را عرضه نمود.

یکی از موارد آسیب پذیری این مرورگر، حملات نوشتاری هنگام ترکیب با بعضی پلاگ اینها می باشد. اینگونه حملات معمولاٌ سبب از کار افتادن وب اپلیکیشنها و ارسال کدهای آلوده iبه بازدیدکنندگان ناآگاه آن وب پایگاه اینترنتیها می گردد.

یکی دیگر از موارد آسیب پذیری فایرفاکس مربوط iبه بررسی عملکرد URL در کدهای مرورگر می باشد که می تواند منجر iبه حملات نوشتاری شده و یا اجرای اختیاری کدها در یک مرورگر برافزا(add-on) که با محتویات صفحه در ارتباط است شود.

سومین نقص مربوط iبه پوشش امنیتی لوکیشن است که توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته است. همچنین موزیلا iبه منظور رفع نقایص مشابه در برنامه ایمیل تاندربرد این شرکت آپدیت این محصول را نیز ارائه نموده است.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.