نقد و بررسی فیلم «زبان مادری»

جام جم آنلاین: فیلم سینمایی«زبان مادری» برای نخستین بار پس از سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر روز یکشنبه چهارم تیر در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، در دویست و چهل و یکمین نشست هفتگی باشگاه فیلم تهران، فیلم سینمایی«زبان مادری» نخستین تجربه بلند سینمایی قربان محمدپور در مقام کارگردان برای نخستین بار پس از سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر روز یک­شنبه ۴ تیر، ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می‌شود.

«زبان مادری» برداشت آزاد از یکی از داستان های مثنوی معنوی است و داستان خانواده ای است که شبی می خوابند و صبح که از خواب برمی خیزند زبان آنها تغییر کرده است پدر عربی صحبت می کند مادر اسپانیایی و پسر نیز هندی، دختر خانواده که شب گذشته در منزل عمویش بوده صبح هنگام بازگشت به منزل با تغییر زبان خانواده اش مواجه می شود.

این فیلم دارای چهار شخصیت اصلی است که هر یک بر یکی از زبان های هندی، عربی و اسپانیایی صحبت می کنند و تنها یکی از آنها فارسی صحبت می کند.

شهره قمر، پیر داغر (لبنان)، ماریا گارسیا (اسپانیا)، بهروز چاهل (هند)، امیرمحمد زند، ناصر فروغ، خشایار راد و هستی مهدوی فر از بازیگران این فیلم هستند.

محمدپور تاکنون فیلمنامه نویس فیلم هایی چون «راننده تاکسی»، «خروس جنگی»، «شیر و عسل» بوده است.

نشست نقد این فیلم بلافاصله بعد از نمایش آن با حضور قربان محمدپور(کارگردان)، حسین زندباف(تهیه کننده)، شهره قمر و هستی مهدوی فر(بازیگران ایرانی فیلم)، سایر عوامل فیلم و کارشناس منتقد برگزار خواهد شد.

علاقمندان به عضویت و حضور در نشست‌های باشگاه فیلم تهران­ می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.