نقش تاثیرگذار “آیت‌الله تسخیری” در جنگ تحمیلی ایران و عراق

۳۰م دیماه ،

ولایتی در “همایش اسلامی نکوداشت آیت‌الله تسخیری” عنوان کرد

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به نقش آیت‌الله تسخیری در جنگ تحمیلی ایران و عراق گفت: در زمان جنگ، وی حرکت‌هایی ایذایی طرفداران صدام را در کنفرانس اسلامی غیرمتعهدها کنترل می‌کردند.

به گزارش خبرنگار احزابممتازنیوز، علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در همایش اسلامی نکوداشت آیت‌الله تسخیری برگزار شد، اظهار داشت: آشنایی من با آیت‌الله تسخیری در زمان تصدی وزارت امور خارجه بود که بدون وی اعزام هیئت‌های ایران به کنفرانس اسلامی ناقص بود.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی آیت‌الله تسخیری در زمان جنگ ایران و عراق افزود: در زمان جنگ تحمیلی که نیاز به بحث‌های مهمی میان ایران و عراق بود، آیت‌الله تسخیری با توجه به درکی که نسبت به امور و زبان عربی داشتند، حرکت‌هایی ایذایی طرفداران صدام را در کنفرانس اسلامی غیرمتعهدها کنترل می‌کردند.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: بعد از آشنایی بیشتر با آیت‌الله تسخیری متوجه شدم که وی در حوزه فقه و سیاسی شاگرد سید محمد صدر بودند و اخیرا نیز در سفر خود به عراق طی ملاقات با مالکی اول وزیر عراق متوجه مراتب احترام مالکی به آیت‌الله تسخیری شدم که این نشان از ارزش و اعتبار ایشان است.

مشاور مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد:آیت ‌الله تسخیری یک تنه در برابر تمام مشکلاتی که برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌‌کردند، برمی‌آید و حضور شخص ایشان در هیئت‌های پارلمانی بهتر از چند نفر سیاهی‌لشکر بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.