نقش سلامتی بر کیفیت زندگی

۰۹م آذر ،

انجام فعالیت های ورزشی، علاوه بر افزایش طول عمر می تواند بر کیفیت زندگی اشخاص نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ برای داشتن یک عمر طولانی و حفظ سلامتی، لازم است ورزش را به عنوان یک عادت در زندگی روزمره داشته باشیم.

انجام حرکات ورزشی برای کسانی که به ورزش علاقه دارند، خیلی راحت و بدون مشکل است، اما برای اشخاصی که اضافه وزن دارند، کاری بس دشوار است.

اما می توان این کار سخت را با یک برنامه ریزی آسان کرد و ۳۰ دقیقه از وقتتان را در زندگی به صورت ۳ روز در هفته، به فعالیت های بدنی اختصاص دهید.

البته قبل از آغاز ورزش باید توجه داشت که چه ورزشی را دوست دارید و به آن علاقمند هستید و آن را به عنوان رشته ورزشی خود، انتخاب کنید.

برای آغاز ورزش، باید از حرکات سبک‌ آغاز سپس به مرور زمان، تمرینات را سنگین تر و شدت آن را افزایش دهید.

البته اگر زیر نظر پزشک و مربی ورزشی انجام شود، می تواند مفیدتر واقع شود.

با انجام فعالیتهای ورزشی، می توانید دیگر نگران رژیم غذایی خود نباشید، اما این بدان معنا نیست که در مصرف غذا نیز زیاده روی کنید.

کسانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند، می توانند همراه یک رژیم غذایی مناسب، یک برنامه پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه را به برنامه خود اضافه کنند تا سوزاندن کالری افزایش یابد و در نتیجه به وزن ایده آل خود برسند.

میزان کالری مصرف شده در اثر ورزش، به شدت، مدت زمان و توالی فعالیت بدنی فرد بستگی دارد.
ورزش کردن باید آرام و در فواصل کوتاه آغاز شود و به مرور بر شدت و زمان آن افزوده شود.
از بهترین ورزش ها می توان به پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و دویدن، اشاره کرد.

لازم به ذکر است؛ علاوه بر تمرینات ورزشی، می توان فعالیتهای روزمره بدنی را افزایش داد که یکی از بهترین راه های مصرف کالری است.

به عنوان مثال، به جای استفاده از آسانسور، از پله ها برای بالارفتن استفاده کنید، همچنین خودرو خود را دورتر از محل کارتان پارک کنید و تا محل کار پیاده بروید.

در ورزش های با فعالیت بدنی متوسط اما طولانی مدت و قابل تحمل، یکی از اصلی ترین راه های کاهش وزن است.
انجام ورزش های قدرتی مثل بدنسازی و کار با وزنه نیز از جهت افزایش توده عضلانی، قدرت بدنی در مصرف کالری فوق العاده موثر می باشند./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.