نقش فیلم های خشن و بازی های رایانه ای در ارتکاب جرایم با چاقو

دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت : ارتکاب جرایم خشن با کارد و حمل چاقو از سوی نوجوانان و جوانان به چند عامل بستگی دارد. یکی از این عوامل مشاهده فیلم های خشن و بازی های رایانه ای از سوی نوجوانان است. اخیراً به سندرم رفتاری در جامعه برخورد کرده‌ایم که به سندرم «دنیای خبیث» معروف است. افراد ۱۰ تا ۱۷ ساله بیشتر از دیگران گرفتار این سندرم می‌شوند.

وی افزود: آنها با مشاهده فیلم‌های خشن دچار ناهنجاری می‌شوند. این افراد معمولاً نصیحت نمی‌پذیرند و بعد هم ارتکاب خشونت برایشان عادی می‌شود. آنها در برابر هر رفتاری که برخلاف میلشان است از خود واکنش نشان داده و از رفتارهای خشونت آمیز استفاده می کنند.

این رفتار شناس خاطر نشان کرد، پائین آمدن آستانه تحمل و ضعف در بسترسازی فرهنگی از دیگر عوامل استفاده جوانان از کارد در درگیری ها و حمل آن است. در حال حاضر زنگ خطر درباره ارتکاب جرایم خشن در جامعه به صدا درآمده است و باید با اقدامات فرهنگی و آموزشی در این زمینه پیشگیری کرد.

وی با اشاره به لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد اظهار داشت : در این زمینه تنها تشدید قانون کافی نیست. نباید با اقدامات صرف پلیسی با این معضل برخورد کرد. باید در کنار افزایش آستانه تحمل در جوانان ، میزان خشونت در جامعه را نیز کاهش داد.
 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.