نقص جی‌میل رفع شد

گوگل تایید کرد که روز گذشته ۴۰۰ هزار نفر از کاربرانش امکان دسترسی به اکانت خود را نداشتند.
ماندانا سجادی: به گفته گوگل تنها کمتر از ۰٫۱۱ درصد از کاربران دچار مشکل شده و از ساعت ۹ صبح دیروز امکان دسترسی به ای میل خود را نداشتند. گوگل در نهایت اعلام کرد که مشکل حل شده است.
با اینکه ۰٫۱۱ درصد بسیار کم است اما با توجه به محبوبیت بالای سرویس جی‌میل تعداد نفرات زیادی را شامل می شود. در ماه ژانویه گوگل اعلام کرده بود تعداد کاربران سرویس جی میل به ۳۵۰ میلیون نفر رسیده است.پس بر اساس این آمار، قطعی دیروز ۴۰۰۰۰۰ نفر را با مشکل عدم دسترسی به اکانت هایشان مواجه کرده بود.
به گفته Google Apps Status Dashboard ، از ساعت ۹:۲۰ گوگل متوجه مسئله شده و شروع به تحقیق درباره آن می کند. این کمپانی در طی دو اعلامیه که حاوی هشدارهایی در این باره بود گفت که ما در حال بررسی موضوع هستیم.
به گزارش خبرآنلاین بیشتر این کاربران مرتب به توئیتر سر می زدند تا ببینند آیا فرد دیگری هم با مشکل آنها روبرو شده است یا خیر. از ساعت ۱۰ صبح عبارت ” جی‌میل خراب شده است” در بسیاری از پست ها دیده می شد.
البته حقیقتی است که هر سرویس اینترنتی ممکن است گاهی اوقات از دسترس خارج شود اگر چه این قطعی ها اکثرا بسیار کوتاه و ناچیز هستند. با این حال گوگل یک بار دیگر در سال ۲۰۰۹ ، خیلی طولانی تر از این دفعه از سرویس خارج شد و بخش خیلی زیادی از کاربران آن را مشکل عدم دسترسی به اکانت‌هایشان مواجه شدند. مقصر هم خود گوگل است. ارتقا ناموفق سرورهای جی‌میل گاهی باعث بروز این مشکلات می‌شود.
Mashable

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.