نقطه قوت ایران، نقطه ضعف استرالیاست

جام جم آنلاین: سرپرست آنالیزورهای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا با اشاره به نقطه قوت ایران در خط حمله، گفت: در صورت تمرکز بازیکنان هجومی ایران، آنها می‌تواند از نقطه ضعف استرالیا که در خط دفاع است، به خوبی برای رسیدن به پیروزی استفاده کند.

مرتضی محصص در مورد تیم استرالیا حریف تیم ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: استرالیا کاملا خصوصیات تیم‌های انگلیسی را دارد. بازیکنان این تیم قدرت بدنی بالایی دارند و به دلیل داشتن مدافعان بلند قد، می‌توانند روی ضربات ایستگاهی برای همه تیم‌ها خطرساز باشند.

سرپرست آنالیزورهای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، اضافه کرد: خط دفاع استرالیا، در بازی‌‎ روی زمین مشکلاتی دارد که این مهمترین نقطه ضعف این تیم است. این در حالی است که نوجوانان ایران در بازی‌های گذشته نشان دادند عملکرد خوبی روی زمین در خط حمله داشتند و می‌توانند از این نقطه ضعف استرالیا برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در این بازی نباید فضای لازم به نفرات تیم استرالیا داده شود. ضمن اینکه نفرات ایران باید بازی را کنترل کنند و برخلاف مرحله مقدماتی ابتدا به گل برسند و سپس با حفظ آن، بتوانند از پس استرالیا برآیند. اتفاقی که گفتن آن آسان است اما انجام دادن آن برای رده نوجوانان بسیار سخت است.

محصص همچنین تصریح کرد: اگر بازیکنان ایران برابر استرالیا، عملکردشان در نیمه‌ دوم ۳ بازی مرحله مقدماتی را ارائه دهند، به موفقیت نزدیک می‌شوند. البته آنها باید تمرکزشان را بالا ببرند و خوش شانس هم باشند زیرا شانس یکی از فاکتورهای موفقیت است.

مدرس AFC با اشاره به نشست‌هایی که با دوستی‌مهر سرمربی تیم نوجوانان ایران داشته و نکات لازم در مورد استرالیا را در اختیارش قرار داده، در پایان گفت: در رده نوجوانان هیچ تضمینی وجود ندارد که یک تیم امروز فوق العاده است، فردا هم خوب باشد. بازیکنان این رده کاملا احساسی بوده و تصمیمات‌شان در زمین منطقی نیست. به همین دلیل نقش مربیان فوق‌العاده و تعیین کننده است.

تیم فوتبال نوجوانان ایران فردا یکشنبه در مرحله یک‌‍چهارم نهایی رقابتهای فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا به مصاف استرالیا می‌رود که برنده این بازی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ امارات را کسب خواهد کرد. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.