نقوی:دیدار صالحی با وزیر خارجه انگلیس به درخواست طرف انگلیسی بوده است

خبرگزاری آریا – سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، از توضیحات معاون وزیر خارجه درباره دیدار صالحی با وزیر خارجه انگلیس خبر داد و گفت: با توضیحات ارائه شده مشخص شد این دیدار با درخواست طرف انگلیسی بوده، بر این اساس مواضع دولتمردان و رسانه‌های انگلیس مبنی بر اینکه ایران تقاضای چنین نشستی داشته خلاف اخلاق و عرف دیپلماتیک است.

به گزارش خبرگزاری آریا ، سیدحسین نقوی حسینی در تشریح جزئیات جلسه امروز یکشنبه ۴ تیر ماه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی، گفت: در جلسه امروز که با حضور میهمانانی از وزارت خارجه برگزار شد عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در نشست استانبول، بغداد و مسکو و محمدحسن قشقاوی از دیگر معاونان وزرات امور خارجه حضور داشتند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این جلسه آقای عراقچی تحلیلی از روند مذاکرات ژنو ، استانبول ۱ و ۲،‌ بغداد و مسکو ارائه اعلام کرد نشست مسکو جدی‌ و شفاف‌ترین نشست تاکنون بوده است زیرا در این نشست پیشنهادهای شفاف ایران در ۵ گام ارائه شد و طرف غربی نیز پیشنهادات خود را در ۳ گام مطرح کردند.

وی یادآور شد: به گفته عراقچی از آنجا که پیشنهادهای طرفین فاصله زیادی با هم داشت لازم بود تیم کارشناسی در جلسه‌ای کار کارشناسی انجام دهند تا نشست‌های بعدی تیم‌های مذاکره کننده به هم نزدیک‌تر شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ در ادامه جلسه آقای قشقاوی توضیحاتی پیرامون حوادث اخیری که در عربستان مبنی بر اعدام اتباع ایرانی اتفاق افتاده مطرح و تاکید کرد اقدام عربستان حرکتی سیاسی بوده که جمهوری اسلامی ایران هم در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قشقاوی همچنین توضیحاتی را پیرامون مذاکره وزیر امور خارجه ایران با وزیر خارجه انگلستان در افغانستان ارائه کرد، گفت: به گفته قشقائی این دیدار با درخواست طرف انگلیسی برگزار شده و هرگونه اعلام موضع دولتمردان و رسانه‌های انگلیس مبنی بر اینکه ایران تقاضای چنین نشستی داشته خلاف اخلاق و عرف دیپلماتیک است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.