نقوی حسینی:انقلابیون مصر به نامزدهای ریاست جمهوری این کشور اطمینان ندارند

شنبه ۱۳ خرداد – ۰۳:۳۱:۲۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انقلابیون مصر به نامزدهای ریاست جمهوری این کشور اطمینان ندارند،گفت: بنابراین حرف انقلابیون مبنی بر اینکه مرسی و احمد شفیق نماینده انقلابیون نیستند، درست است چون یا در حکومت قبلی سهمی داشتند و یا نقشی ایفا کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سید حسین نقوی حسینی درباره تجمع معترضان مصری در میدان التحریر قاهره در اعتراض به انتخابات ریاست جمهوری دراین کشور، گفت: معترضان معتقد هستند که نامزدهای ریاست جمهوری فعلی نمی‌توانند مورد اطمینان انقلابیون باشند.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معمولا روزهای بعد از انقلاب درهر کشور شاهد اعتراضات و درگیری‌ها هستیم، افزود:هیچ انقلابی بلافاصله بعد از پیروزی به دست انقلابیون نمی‌افتد.
وی ادامه داد: هر انقلابی به یک حلقه واسط احتیاج دارد تا آن حلقه واسط بین وضع گذشته و آینده ارتباطی برقرار کند، از آنجایی هم  که انقلابیون حکومت نکردند و افراد مشهوری نیستند ، بنابراین نمی توانند بلافاصله قدرت را در اختیار قرار گیرند.
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم، افزود: مثلا در انقلاب اسلامی ایران هم شاهد همین وضع هستیم، ابتدا دولت بازرگان روی کار می‌آید و بعد از مدتی بنی صدر انتخاب می‌شود، در انقلاب فرانسه هم همین وضع حاکم بود، اول لیبرال‌ها  و بعد انقلابیونی چون دانته روی کارآمدند.
به نقل از خانه ملت ، نقوی حسینی، با بیان اینکه به طور نظری عملا این وضعیت در هر کشوری اتفاق می‌افتد، گفت: یعنی کسانی که در دور اول انقلاب را به دست می‌گیرند، قطعا انقلابیون محکمی نیستند و از جنس حکومت قبلی خواهند بود.
این نماینده مردم ورامین، به وضعیت فعلی مصر اشاره کرد و گفت: در مصر هم کسانی که امروز با عنوان کاندیدای ریاست جمهوری خود را در معرض رای می گذارند، حتما سابقه کار سیاسی، مشارکت در احزاب و مدیریت کشور را دارند؛ بنابراین حرف انقلابیون مبنی بر اینکه مرسی و احمد شفیق نماینده انقلابیون نیستند، درست است چون یا در حکومت قبلی سهمی داشتند  و یا در حکومت نقشی ایفا کردند.
نقوی حسینی تاکید کرد: مصر با عبور از این وضعیت و با  هوشیاری مردم ، حتما به مرحله تثبیت انقلاب خواهد رسید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۵۳۱۲۲۴۵۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.