نمادهای کربلایی به روایت کودکان عاشورایی خانه فرهنگ امیرکبیر

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

برنامه کارگاهی ساخت نمادهای محرم با هدف آشنایی بیشتر کودکان با آیین‌های عاشورایی، آموزه‌های اصیل فرهنگ شیعی، مفاهیم ایثار، شهادت طلبی، ظلم ستیزی و قیام سیدالشهدا(ع) در خانه فرهنگ امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز؛ در این برنامه که در دارالقرآن حضرت زهرا(س) با حضور پسران ۶ تا ۸ سال برگزار می‌شود، با رویکردی فرهنگی به آیین های سنتی عزاداری، نمادهای اصیل سوگواری سیدالشهدا(ع) به نوآموزان پیش دبستانی معرفی خواهد شد.

در این برنامه کارگاهی ابتدا حجت الاسلام حسین ملکی، کارشناس برنامه توضیحاتی به زبان ساده در باره قیام امام حسین(ع) و پیشینه تاریخی سوگواری شهیدان کربلا ارایه می‌دهد و سپس چند بازی و مسابقه دینی با مشارکت کودکان برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، در ادامه برنامه به صورت کارگاه آموزشی پرچم و سربند عزاداری توسط کودکان ساخته می‌شود تا در مراسم عزاداری محرم از آن استفاده کنند.

این برنامه کارگاهی به همت خانه فرهنگ امیرکبیر روز سه‌شنبه ۱۴ آبان ماه جاری همزمان با اولین روز ماه محرم در دارالقرآن حضرت زهرا(س) پیکان شهر که توسط جمعی از ایثارگران و جانبازان برای نگهداری کودکان نیازمند تاسیس شده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۳۲/

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.